Rusza akcja charytatywna „Śnieżaki. Startupy dzieciom”. Wesprzyj potrzebujących

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Korporacje zwykle uwzględniają w swojej strategii biznesowej interesy społeczne i ochronę środowiska, natomiast startupy raczej rzadko włączają politykę CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu). Możesz to zmienić i przyłączyć się do akcji „Śnieżaki. Startupy dzieciom”. Pomóż potrzebującym.

Każda pomoc się liczy  

Śnieżaki. Startupy dzieciom” to akcja charytatywna organizowana przez poznańską spółkę Surge Cloud, w ramach której zbierane są środki finansowe na fundację Drużyna Szpiku. – Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy startup dysponuje odpowiednim budżetem, jednak w ramach naszej akcji dużo cenniejszą pomocą będzie nakręcanie zasięgu wydarzenia w mediach społecznościowych – Marcin Dąbrowski, prezes Surge Cloud.

Nie liczy też, że poszczególne startupy przekażą w ramach akcji duże datki, ale raczej zaangażuje się w to przedsięwzięcie kilka startupów, ich pracownicy, krewni i znajomi z Facebooka, którzy małymi kwotami wesprą potrzebujące dzieci i dawców szpiku. Jeśli chcesz przyłączyć się do akcji, możesz to zrobić dokonując zakupów w internetowym sklepie CupSell lub bezpośrednio przekazując datki na rzecz fundacji Drużyna Szpiku.

Poniżej znajdują się dane do przelewu:

Odbiorca: Fundacja Anny Wierskiej „Dar Szpiku”  

Nr Rachunku Bankowego: 25 2130 0004 2001 0671 2681 0004  

Tytułem: Startupy dzieciom – darowizna

Małymi kwotami do celu

– To pierwsza edycja Śnieżaków i nie do końca mamy wyobrażenie tego jaką kwotę możemy realnie zebrać. Traktujemy tę akcję jako pewnego rodzaju przetarcie szlaków przed kolejnymi odsłonami – mówi Dąbrowski. Wyjaśnia, że w przyszłym roku zamierza ruszyć z dużym, cyklicznym wydarzeniem charytatywnym, ale na razie nie zdradza szczegółów tego projektu. Zwraca też uwagę, że akcja „Śnieżaki. Startupy dzieciom” ma zachęcić startupy do wdrożenia polityki CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu).

Korporacje zwykle uwzględniają w swojej strategii biznesowej interesy społeczne i ochronę środowiska, natomiast startupy raczej tego nie robią z kilku przyczyn. – Bardzo często jest to po prostu brak możliwości finansowych, a także pomysłu na to jak zrobić coś takiego niskim kosztem. Znaczenie może mieć także fakt, że niewiele startupów staje się medialnymi firmami, wiele z nich działa w sektorze B2B, więc CSR, podobnie zresztą jak marketing czy PR, są przez nie często zaniedbywane – mówi prezes Surge Cloud.

Organizator zbiórki

Inicjatorem akcji „Śniażaki. Startupy dzieciom” jest poznańska firma Surge Cloud, która zajmuje się handlometrią, czyli mierzeniem, zbieraniem i analizowaniem danych o zdarzeniach w handlu stacjonarnym za pomocą technologii informatycznej i elektronicznej. Jej celem jest pełne zautomatyzowanie płatności w handlu stacjonarnym, aby klienci mogli wejść do sklepu, włożyć zakupy do torby i wyjść, samodzielnie dokonując transakcji.

Firma jest na ważnym etapie rozwoju, bo właśnie ruszyła z pierwszym pilotażowym wdrożeniem technologii w jednej z sieci handlowej, a niedługo ruszy z kolejnym. Prowadzi też strategiczną współpracę z Orange, z którym realizuje cztery projekty wdrożeniowe. W Surge Cloud uwierzyli także inwestorzy, którzy zainwestowali w przedsięwzięcie niecałe 3 miliony złotych. Kolejnym etapem rozwoju będzie wejście na GPW.

MamStartup jest patronem medialnym akcji charytatywnej „Śnieżaki. Startupy dzieciom”