Rusza edukacyjna platforma Google dla przedsiębiorców w ramach programu Internetowe Rewolucje

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Google uruchamia bezpłatną i dostępną dla wszystkich platformę edukacyjną Internetowe Rewolucje. Platforma powstała w ramach ogłoszonego w czerwcu programu, który do końca 2016 roku zapewni wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce.

Platforma pomaga przedsiębiorcom wykorzystać potencjał sieci i odnieść sukces w internecie, niezależnie od ich obecnego poziomu umiejętności i celów biznesowych. Wystarczy odwiedzić stronę Internetowych Rewolucji i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań, które pomogą stworzyć unikalny plan nauki dla każdego kursanta. Na platformie udostępnione są między innymi krótkie filmy instruktażowe, w których eksperci w prosty sposób objaśniają, jak wykorzystać internet do tego, by zwiększyć obroty swojej firmy i zdobyć więcej klientów. Wirtualne warsztaty są zróżnicowane tematycznie i dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych. Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiału w zależności od stopnia wiedzy użytkownika; zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu jak i dla tych, którzy posiadają już pewną wiedzę w tym zakresie. Na zakończenie każdego działu przygotowane są krótkie testy i powtórki. Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Na platformie można znaleźć także odsyłacze do omawianych narzędzi przydatnych podczas rozpoczynania działalności w internecie. Poza narzędziami Google, internetowy kurs oferuje także obiektywny przegląd różnych innych rozwiązań przydatnych dla przedsiębiorców.

Chcemy zachęcać polskich przedsiębiorców do tego, aby myśleli o tym, jak mogą wykorzystać potęgę internetu i aby znaleźli czas na bardzo ważną inwestycję – inwestycję w rozwój swoich umiejętności cyfrowych. Jest to tu dla nas szczególnie ważne, ponieważ poziom przyswajania technologii cyfrowych przez polskie małe i średnie firmy wciąż należy do najniższych w Europie. Pamiętajmy, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i to właśnie internet staje się dla nich źródłem informacji, a często też miejscem zakupu produktów i usług. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom wykorzystać ten potencjał, dlatego w ramach programu Internetowe Rewolucje zapewniamy bezpośrednie wsparcie w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym − powiedziała Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.

Dzięki pozyskanym w ramach Internetowych Rewolucji umiejętnościom, przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży internetowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport.

Na stronie Internetowych Rewolucji przedsiębiorcy mogą zainspirować się również historiami sukcesu polskich firm, na przykład PIXERS. To wrocławska firma, której misją jest ożywianie wnętrz przez dekorowanie ich spersonalizowanymi fototapetami, naklejkami, obrazami i plakatami. Od początku swojej działalności w 2010 r. firma PIXERS korzysta z różnych narzędzi internetowych, dzięki którym skutecznie dociera do klientów nie z tylko z państw europejskich, ale także do Rosji, Stanów Zjednoczonych czy Brazylii i osiągnęła już ponad 20 mln przychodu rocznie. – Chcemy zostać światowym liderem na rynku dekoracji ściennych – mówi Maciej Ziemczonek, dyrektor operacyjny PIXERS.

Platforma powstała między innymi na bazie doświadczeń z lipcowego programu pilotażowego w województwie śląskim. 30 ekspertów Internetowych Rewolucji przez 5 tygodni w 9 głównych miastach aglomeracji śląskiej udzielało indywidualnych konsultacji i doradzało przedsiębiorcom, jak najlepiej wykorzystać narzędzia internetowe. Zainteresowanie warsztatami ukazało faktyczne zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. W szkoleniach wzięło dotąs udział prawie 1600 osób, z których aż 99,6% stwierdziło, że zaprezentowane narzędzia pomogą im w dalszym rozwoju biznesu. Właściciele firm postrzegają obecność w sieci jako ważną (86% uczestników pilotażu posiada własną witrynę, a pozostałe 14% chciałoby ją założyć), wyzwaniem jest jednak dla nich zaplanowanie dalszego rozwoju w internecie, dobranie i skuteczne wykorzystanie odpowiednich rozwiązań. Dzięki takim warsztatom przedsiębiorcy zyskali możliwość świadomego wykorzystania narzędzi internetowych i optymalizowania ich potencjału dla swoich potrzeb.

fot. pixabay.com