Rusza III. edycja Mother and Child Startup Challenge: międzynarodowy konkurs Instytutu Matki i Dziecka

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Rusza III. edycja Mother and Child Startup Challenge: międzynarodowy konkurs Instytutu Matki i Dziecka

Udostępnij:

W ramach tegorocznej odsłony konkursu zostaną zaprezentowane rozwiązania mające zmieniać przyszłość opieki zdrowotnej dla kobiet i dzieci. Zwycięzcy poprzednich edycji to m.in.: Clebre, Calmsie, TruScreen i Laserobaria2.0_S.

Wsparcie znaczących inicjatyw

Celem konkursu jest na znalezienie odpowiedzi na problemy i wyzwania trapiące system opieki zdrowotnej. W poprzednich edycjach uczestnicy pochylali się nad takimi kwestiami jak: nadmiar informacji, braki kadrowe czy zbyt krótki czas trwania wizyt lekarskich. Obiektem ich zainteresowań były także powszechne dolegliwości zdrowotne: rak szyjki macicy czy depresja i zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży.

Dzięki udziałowi w konkursie przedsiębiorcy i innowatorzy będą mieli szansę zaprezentować stworzone przez siebie produkty lub procesy, które mogą zrewolucjonizować sektor opieki zdrowotnej. 

Z satysfakcją uczestniczę w Radzie Programowej Konkursu Mother and Child Startup Challenge, który również pokazuje najlepsze cechy podmiotów działających w systemie ochrony zdrowia. Obserwuję zarówno poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, gotowość na nowe wyzwania oraz bliską współpracę na rzecz pacjentów mówi Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Możliwość wdrożenia rozwiązania

W trzeciej edycji konkursu „Mother and Child Startup Challenge” udział mogą wziąć wszystkie podmioty, które wnoszą nowatorskie rozwiązania do obszaru szeroko pojętej opieki zdrowotnej nad kobietami oraz dziećmi. Zgłosić można zarówno rozwiązania z obszaru diagnostyki, profilaktyki i leczenia chorób kobiecych oraz okresu ciąży i połogu, a także z każdej dziedziny pediatrii oraz te, które mogą usprawnić  procesy administracyjno-organizacyjne szpitali.

Uczestnicy po raz kolejny będą zaprezentują rewolucyjne pomysły i produkty przed autorytetami medycznymi i ekspertami z dziedziny biznesu. Dla startupów to niepowtarzalna okazja do uzyskania wsparcia finansowego, mentoringu oraz możliwości rozwoju swojej działalności. Dla większych firm możliwość przedstawienia i przetestowania opracowanych rozwiązań w środowisku placówki medycznej. 

Szczególnie cenne jest decydowanie się od razu na kolejny krok: nie tylko wybranie interesujących projektów, ale również danie wybranym szansy na wdrożenie w ramach pilotażu w wiodących ośrodkach – dodaje Bartłomiej Chmielowiec.

Uczestnicy powalczą nie tylko o nagrodę w postaci wdrożenia swoich innowacji w funkcjonujących szpitalach, ale też wsparcie merytoryczne i materialne.

Wartością dodaną są powstające raporty dotyczące zgłoszonych w konkursie innowacji. Zawarte w nich informacje stanowią bazę wiedzy dla personelu medycznego i innowatorów z całego świata.

Poprzednie edycje konkursu

W poprzedniej edycji 51 firm z całego świata konkurowało o możliwość wprowadzenia swoich innowacyjnych pomysłów do 6 publicznych szpitali na terenie Polski.

W pierwszej edycji największą uwagę przykuły dwa projekty. Pierwszym był system CarnaLife Holo, opracowany przez krakowską firmę MedApp, który umożliwia specjalistom medycznym oglądanie danych diagnostycznych w formie hologramu 3D. 

– W Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży przeprowadziliśmy dotychczas 11 zabiegów z wykorzystaniem technologii mieszanej rzeczywistości (AR- augmented reality) firmy MedApp. Porównanie szczegółów anatomicznych u pacjenta z obrazem holograficznym pozwoliło mi na precyzyjne preparowanie i radykalne usunięcie operowanych zmian nowotworowych. W Instytucie Matki i Dziecka do tej pory okulary mieszanej rzeczywistości były wykorzystywane do bardziej skomplikowanych przypadków medycznych. W sytuacji, w której ta technologia wpisałaby się na stałe w koszyk świadczeń NFZ chętnie korzystałbym z jej potencjału w szerszym zakresie – mówi dr n. med. Krzysztof Bronowicki,  specjalista chirurgii dziecięcej, specjalista chirurgii onkologicznej z Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży – Instytut Matki i Dziecka w Warszawie.

Drugim zwycięzcą premierowej edycji została Infermedica. Firma opracowała pomocne w procedurze triażu rozwiązanie pod nazwą Symptom Checker stanowiące odpowiedź na powszechny problem pacjentów autodiagnozujących swoje objawy w internecie.

– Symptom Checker oferuje jasne i zrozumiałe wyjaśnienia dotyczące objawów, co umożliwia pacjentom bardziej świadome podjęcie decyzji dotyczących ich zdrowia.  Istotne jest w mojej ocenie udostępnianie pacjentom źródeł wiedzy na temat ich objawów zgodnych z aktualną wiedzą medyczną, aby nie bazowali oni na wynikach znalezionych w wyszukiwarkach internetowych. Integracja Infermedica Symptom Checker z naszą stroną internetową przebiegła naprawdę sprawnie – mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka.

Główną nagrodę w II. Edycji Mother and Child Startup Challenge zdobyły firmy Clebre, Calmsie, TruScreen i Laserobaria2.0_S.

Szczegółowe informacje o zasadach konkursu oraz procesie zgłaszania znajdują się na stronie internetowej: www.mcsc.pl.

MamStartup jest patronem medialnym wydarzenia.

Czytaj także: