Rusza mojeID – usługa zdalnego potwierdzania tożsamości

Udostępnij:
Z usługi mojeID mogą już korzystać klienci PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny. mojeID ułatwia dostęp do usług online klientom PGNiG wykorzystując tożsamość cyfrową potwierdzaną przez PKO Bank Polski.

Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim, pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. W praktyce mojeID pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata usług, które do tej pory wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi lub umawiania się z kurierem.

PKO Bank Polski, jako pierwszy dostawca e-Tożsamości, umożliwił swoim klientom skorzystanie z usługi mojeID, a PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług.

e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej wydawany przez bank. Składa się z zestawu danych, które będą potwierdzać online tożsamość użytkownika. Pozwoli to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki e-Tożsamości klienci mogą podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta.

Jak działa mojeID w PGNiG Obrót Detaliczny?

Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl.

– mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskają łatwy dostęp do wielu usług. Wdrożenie produkcyjne mojeID w PKO Banku Polskim i PGNiG Obrót Detaliczny to przykład realizacji naszej  strategii udostępniania ekosystemu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych dla polskich firm i konsumentów online – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.