Ruszył Sprinet.pl – pierwsza platforma crowdsourcingowa tylko z dobrymi pomysłami!

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

…a gdybym tak mógł wybierać pieniądze z bankomatu bez plastikowej karty,  albo w mojej ulubionej kawiarni dostawać darmowe ciastko z okazji urodzin? Ile tego typu pomysłów wpada do głowy każdego dnia?

…a gdybym tak mógł wybierać pieniądze z bankomatu bez plastikowej karty,  albo w mojej ulubionej kawiarni dostawać darmowe ciastko z okazji urodzin? Ile tego typu pomysłów wpada do głowy każdego dnia?

Sprinet.pl to platforma umożliwiająca dzielenie się pomysłami, działająca w oparciu o zasady crowdsourcingu. Crowdsourcing został po raz pierwszy użyty i zdefiniowany w 2006 roku przez Jeffa Howe’a na łamach magazynu „Wire”. W dużym uproszczeniu oznacza on czerpanie wiedzy, pomysłów od społeczeństwa. Jako proces polega na przekazaniu zadań, zwykle wykonywanych przez pracowników firmy, niezdefiniowanej grupie ludzi, a nawet całej społeczności w formie otwartego zaproszenia i przy wykorzystaniu narzędzi Web 2.0. Wszechstronność crowdsourcingu polega na możliwości zastosowania go w wielu aspektach działalności przedsiębiorstwa i do różnych celów, od budowania zaangażowania konsumentów w życie marek, ulepszania produktów i usług po szukanie pomysłów, inspiracji i nowych rozwiązań.

Sprinet.pl to narzędzie dzięki któremu firmy udostępniając na platformie swój profil społeczeństwu, otwierają się na sugestie, propozycje i nowe rozwiązania z możliwością ich wdrożenia i wykorzystania. Poprzez aktywizację prosumentów i zaproszenie ich do współpracy nad rozwiązaniem istotnego zagadnienia dla firmy bądź nad budową marki czy produktu, konstruują swój wizerunek jako firmy nowoczesnej, odważnej innowacyjnej otwartej na ludzi i nie obawiającej się kontaktu z nimi. Co więcej, firma korzystając z narzędzia crowdsourcingowego jakim jest Sprinet wprost komunikuje, że jest gotowa na współpracę ze społeczeństwem, jest ciekawa jego opinii, zdania, pomysłów, a nawet jest gotowa podjąć wyzwanie i poddać je realizacji.

W dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo duży dynamizm w działaniu oraz natłok informacji, zwraca się szczególną uwagę na wyróżnienie, zauważenie, i to dotyczy zarówno indywidualnych osób, jak i firm, instytucji, mediów czy fundacji. Ludzie funkcjonujący w dzisiejszym świecie nazywani są pokoleniem „C” (connect, communicate, change). Nie znają już świata bez komputerów, świetnie poruszają się w rzeczywistości wirtualnej i równolegle toczą życie realne i wirtualne. A mając tak doskonałe, praktycznie nieograniczone możliwości jakim jest Internet mogą i chcą zmieniać świat. Coraz więcej osób jest tego świadoma i jest chętna podejmować różne działania, aby ulepszać swoje otoczenie i przestrzeń w której żyje.

Sprinet umożliwia to w bardzo prosty sposób. Zapewnia kumulowanie i spokojną wspólną pracę użytkowników i firmy nad pomysłem, ideą czy analizą zagadnienia. Dodatkowo, dzięki spersonalizowanym profilom oraz zestawom narzędzi badawczych takich jak sondy, ankiety, czy pytania otwarte Internauta angażuje się w działania firmy, stając się ekspertem w doradzaniu, a firma ma natychmiastową odpowiedź odnośnie danego zagadnienia i bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Dodatkowym wabikiem motywującym użytkowników do działania na platformie są umiejętnie zastosowane elementy grywalizacji oraz katalog nagród.

Każda firma, instytucja czy fundacja, która zgłosi chęć posiadania konta w Sprinecie otrzymuje osobny profil, który sama moderuje oraz decyduje o jego statusie: czy ma być on otwarty dla wszystkich i każdy może mieć do niego dostęp i zgłaszać swoje pomysły, sugestie czy ma być on zamknięty np. tylko dla pracowników przedsiębiorstwa, bądź dla danego działu w firmie. Zgłaszane w nim pomysły, wątki czy idee są jasno i przejrzyście uszeregowane, z możliwością archiwizacji. Twórcy platformy zapewniają usługę raportowania i pełen dostęp do statystyk profilu.

Jedno jest pewne, firma podejmując wyzwanie zaangażowania się w Sprinet i przetestowania działań opartych na crowdsourcingu na „własnym podwórku” nic nie traci. Profil w platformie pozwala na prowadzenie relacji z konsumentami oraz na działania wspierające procesy rozwoju firmy i jej produktów. Korzystać ze Sprinetu mogą wszyscy, którzy są użytkownikami Internetu. W portalu głównymi pojęciami są: projekty i pomysły. Projekt powstaje z inicjatywy firmy. To wskazówka nad czym mają pracować konsumenci, elementy, procesy, cechy, problemy, które firma chce rozwiązać lub ulepszyć. Pomysł natomiast powstaje z inicjatywy użytkownika. Może to być sugestia, propozycja, jakieś innowacyjne rozwiązanie; może dotyczyć firmy, marki, produktu lub usługi ich cech lub procesów.

Korzystać ze Sprinetu mogą zarówno osoby którym zależy na zmienianiu otaczającej ich rzeczywistości, ulepszaniu swojego środowiska i życia poprzez wyrażanie opinii, pomysłów na temat działań realizowanych przez instytucje, fundacje czy sugestii dotyczących usług z jakimi na co dzień się spotykają, czy produktów z których korzystają.

Firmy, media, instytucje, fundacje którym zależy na budowaniu pozytywnych relacji ze światem zewnętrznym, z pracownikami, z klientami, petentami, wolontariuszami, aby poprzez ich opinie i głosy na tematy dotyczące działalności, funkcjonowania czy produktów budowali potęgi i filie na rynku nie tylko polskim, ale międzynarodowym. Pokażmy światu, że w Polsce crowdsourcing też może się udać, bo przecież mamy bardzo mądrych kreatywnych ludzi z ogromną wiedzą i pokażmy, że z takiego potencjału potrafimy korzystać.

źródło: informacja prasowa