Contact Pharm Internetowe Targi Farmaceutyczne to pierwsze, niezależne i permanentne targi online dla aptek, punktów aptecznych, sklepów zielarskich oraz zielarsko-medycznych. Na wirtualnej hali targowej farmaceuci codziennie zamawiają produkty renomowanych producentów, korzystając z dodatkowych rabatów do warunków handlowych, które mają uzgodnione z hurtownią.
– Realizując telefoniczne kampanie sprzedażowe, zrozumiałam, że najwyższa pora dać aptekom wygodne narzędzie, platformę zakupową, z której mogłyby one korzystać o dowolnej porze dnia i nocy, znajdując tam te same oferty, które przedstawiamy im telefonicznie. W ten sposób powstała idea targów w internecie – wirtualnej hali z atrakcyjnymi rabatami i gratisami dla aptek – mówi Beata Waga, Członek Zarządu Contact Pharm. I choć pierwsza, ograniczona w czasie edycja targów miała miejsce równo trzy lata temu, po sukcesach tej i kolejnych, organizatorzy postanowili rozszerzyć ideę targów tak, by była to w istocie stała platforma zakupowa dostępna dla farmaceutów 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu – tak jak każdy sklep internetowy.
Jak to działa?
Aby zapoznać się z ofertą targową i złożyć zamówienie, apteka dokonuje bezpłatnej rejestracji. Wchodząc na halę targową może sprawdzać pakiety promocyjne wg wystawców albo skorzystać z wyszukiwarki lub alfabetycznego indeksu produktów. Ponadto, zaraz po zalogowaniu, apteka widzi najlepsze oferty pogrupowane w trzy kategorie: top oferty, czyli bestsellery sprzedażowe, produkty sezonowe oraz cenowe okazje. Dzięki zastosowaniu takich mechanizmów, korzystanie z platformy jest intuicyjne i wygodne. Wygoda to ważny, choć nie jedyny atut targów. Kolejny to ich niezależność od któregokolwiek z dystrybutorów, co oznacza, że zamawiający może zrealizować złożone na targach zamówienie w dowolnej hurtowni. I na koniec rabaty dla zarejestrowanych aptek – te potrafią sięgać nawet 60%.
Internet przede wszystkim
Contact Pharm Internetowe Targi Farmaceutyczne to przedsięwzięcie na wskroś internetowe. – Mówimy do pokolenia, które jest z siecią za pan brat, dlatego w naturalny sposób postawiliśmy na komunikację online. Wysyłamy regularne mailingi, jesteśmy też na Facebooku, gdzie każdy tydzień rozpoczynamy którąś z krzepiących Myśli na zdrowie – nie naszych, lecz autorstwa znanych i lubianych, opowiadamy o idei targów i oczywiście o ofertach, ale robimy to ciekawym językiem i w stylistyce bliskiej grupie naszych odbiorców. Dla komunikowania ofert stworzyliśmy specjalny hashtag #przerabat, który ma podkreślać fakt, że rabaty na targach to dodatkowe rabaty do tych, które apteka już ma zapewnione w swojej hurtowni – wylicza Beata Waga.
Czas na liczby
Ilość wystawców nie jest stała i zależy od aktualnie realizowanych kampanii – w momentach kumulacji na targach swoje oferty prezentowało w jednym czasie blisko 30 firm oferujących łącznie około 600 produktów. Obecnie na hali targowej wystawia się 13 producentów, w tym m.in. Pierre Fabre, Domowa Apteczka, Glenmark, Polski Lek, Langsteiner czy Farmapia, których propozycje obejmują w sumie około 300 produktów w specjalnych pakietach i atrakcyjnych cenach. W bazie targów zarejestrowanych jest blisko 3 tys. aptek, punktów aptecznych i sklepów zielarskich oraz zielarsko-medycznych. Oferta targów skierowana jest do szerokiej grupy niemal 16 tys. podmiotów bez względu na ich powiązania z hurtowniami.
fot. pixabay.com