fot. pixabay.com
Początkowo w Ameryce Łacińskiej dostęp do internetu postrzegany był jako luksus dla młodych zamożnych pracowników biurowych, ale to już przeszłość. Dzisiejsze wskaźniki pokazują, że dużą i dynamicznie rosnącą grupę użytkowników sieci stanowią gospodynie domowe, które przeszły od oglądania oper mydlanych w tradycyjnej telewizji do materiałów VOD i mediów społecznościowych. Co ciekawe, to meksykańscy Millenialsi wyznaczają krajowe trendy w internecie. Ta szeroka grupa (osoby urodzone pomiędzy 1981 a 2000 r.) stanowi jedną trzecią populacji kraju oraz 60% aktywnych internautów.
Meksykanie są wyjątkowo aktywni w mediach społecznościowych i to właśnie one są najbardziej popularnym miejscem w sieci. Ich zasięg w Meksyku jest wyższy niż w jakimkolwiek innym kraju i wynosi 98,3%, podczas gdy średnia globalna to 85,4%. Na pierwszym miejscu w Meksyku znajduje się oczywiście Facebook, na którym konto ma 7 na 10 Meksykanów. Ponad 90% respondentów twierdzi, że korzysta z tej witryny najczęściej (dwukrotnie częściej niż z najbliższego konkurenta – YouTube).
Badanie przeprowadzone przez firmę analityczną comScore wykazało, że 25% odsłon stron internetowych w Meksyku ma miejsce na urządzeniach mobilnych. Stanowi to najwyższą penetrację mobilną w regionie, a najpopularniejszym systemem operacyjnym jest Android.
Meksykańskie płatności online są zdominowane przez lokalnych graczy: AllPago, DineroMAil, PagaTodo. Ponad 50% zakupów odbywa się za pośrednictwem kart kredytowych i debetowych, a następnie gotówką i innymi metodami płatności, takimi jak przelewy bankowe (15%) lub PayPal.
Opracowanie: To Reforge