SALESmanago chwali się wynikami i szykuje się na giełdę. Debiut w tym roku

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Krakowska spółka SALESmanago produkująca oprogramowanie do automatyzacji marketingu przygotowuje się do wejścia na GPW. Przy tej okazji pochwaliła się wynikami uzyskanymi w minionym roku.

Na zdjęciu (od lewej): Grzegorz Błażewicz, prezes i Konrad Pawlus, wiceprezes SALESmanago | fot. materiały prasowe

Debiut 

– Nowa emisja akcji miałaby zostać przeprowadzona, aby pozyskać środki na dalszy rozwój firmy – powiedział w rozmowie z PAP dyrektor generalny SALESmanago Grzegorz Błażewicz. Jednak ostateczna decyzja o wejściu na giełdę ma zapaść w pierwszym półroczu, aby ewentualny debiut przeprowadzić jeszcze przed upływem 2018 roku.

Według ustaleń PAP, spółka bierze pod uwagę główny rynek GPW i rozpoczęła już prace z domem maklerskim nad przygotowaniem jej do pierwszej oferty publicznej. Alternatywnym rozwiązaniem, które miałoby zapewnić finansowanie firmie na dalszy rozwój jest współpraca z którymś funduszem venture capital. Błażewicz rozważa także tę opcję.

Wyniki

Poza informacją o wejściu na GWP prezes SALESmanago pochwalił się wynikami jakie wypracowała jego spółka w minionym roku. Okazuje się, że dynamika przychodów producenta oprogramowania do automatyzacji marketingu wyniosła 65%. Firma wygenerowała przychód w wysokości 44,2 mln złotych w porównaniu do 26,5 mln w 2016 roku, zaś EBITDA wyniosła 4,2 mln złotych. Ponadto pozyskał 1011 nowych klientów.

Wśród nich znalazły się znane marki jak na przykład Lacoste, Hilti oraz Electrolux. Ogółem z usług polskiej spółki korzysta 10 tysięcy klientów na całym świecie, a firma ma biura w Berlinie, Londynie, Madrycie i Sztokholmie oraz główną siedzibę w Krakowie. W jej ofercie znajduje się oprogramowanie ze zautomatyzowanymi rozwiązaniami dla działów marketingu, między innymi email marketing, live chat i anonimowy marketing automation.

Podsumowanie roku

– Rok 2017 był dla nas bardzo intensywny. W 2016 roku zainwestowaliśmy 20 mln zł w rozwój marketingu i sprzedaży, a celem było w kolejnym roku wygenerować pozytywny wynik finansowy i to mam się udało – mówi Grzegorz Błażewicz. Dodaje, że w minionym roku „wykonaliśmy bardzo dużą pracę nad produktem”. Prezes starał się wdrażać do rozwiązań SALESmanago nowości pojawiające się w świecie marketingu.