SalesOn to kolejny przykład polskiego startupu, który wyszedł zwycięsko z pandemii COVID-19. W następstwie zamknięcia gospodarki i braku możliwości kontynuacji dotychczasowej działalności – organizowania szkoleń stacjonarnych dla działów handlowych, założyciele – Przemysław Mik i Tomasz Stefanowicz postawili na szybki pivot i w krótkim czasie osiągnęli spektakularny sukces w kanale online, oferując dedykowaną platformę szkoleniową oraz narzędzia wspierające rozwój kompetencji działów sprzedażowych w formule SaaS.
– Jako założyciele jednej z firm szkoleniowych w Polsce od lat obserwowaliśmy automatyzację procesów w działach handlowych firm, które wobec rosnącej konkurencji i wszechobecnej cyfryzacji muszą działać coraz szybciej i efektywniej – podkreśla Przemysław Mik, założyciel SalesOn. – Wciąż jednak widzieliśmy archaiczne podejście w obszarze rozwoju kompetencji handlowych mającym kluczowy wpływ na wyniki sprzedaży. Tradycyjne formy rozwoju sprzedawców są drogie, powolne i mało efektywne. W dodatku większości firm nie stać na regularne, profesjonalne procesy szkoleniowe z wysoko wykwalifikowanymi konsultantami, a tym bardziej na profesjonalne narzędzia analizujące rozwój kompetencji oraz wyniki sprzedażowe. Postanowiliśmy więc zbudować nowoczesne narzędzia wspierające rozwój handlowców – dodaje Przemysław Mik.
Katalizatorem zmian okazał się lockdown, w wyniku którego spółka przyspieszyła prace nad stworzeniem platformy online dla działów sprzedaży. – Covid-19 spowodował, że w ciągu zaledwie kilku tygodni cała branża szkoleniowa musiała przenieść się do przestrzeni wirtualnej. Nasi klienci szybko dostrzegli, że dzięki SalesOn, mogą automatyzować procesy rozwojowe handlowców, szkolić rozbudowane działy sprzedaży szybciej i taniej (nawet o 85%) i tym samym realnie zwiększać wyniki sprzedaży. To spowodowało, że w rok od oficjalnego udostępnienia platformy na rynku spółka pozyskała ponad 200 klientów korporacyjnych i ponad 13 tys. użytkowników – podsumowuje Przemysław Mik.
Nic dziwnego, że startup pozyskał na rozwój 4 mln złotych od polskich inwestorów – funduszu Next Road Ventures, który wg raportu Vestbee i PitchBook był najbardziej aktywnym funduszem VC w Europie Środkowo-Wschodniej w 2 kwartale 2021 roku oraz Tomasza Gołębiewskiego, założyciela Nesperty, właściciela znanej na całym świecie marki Semilac i jednego z najbogatszych Polaków.
– Zdecydowaliśmy się na inwestycję w SalesOn z uwagi na świetny timing oraz doświadczony zespół, który potrafi pod presją podejmować szybkie, trafne decyzje oraz zbudować skalowalny biznes. Pandemia fundamentalnie zmieniła podejście do rozwoju kompetencji w firmach i widzimy ogromny potencjał w branży edtech i rosnącej globalnej kategorii narzędzi wspierających działy sprzedażowe – podkreśla Ewa Chronowska, Partner w funduszu Next Road Ventures.
– Bez względu na typ biznesu, jednym z kluczowych czynników szybkiego wzrostu jest dobrze działający i kompetentny dział sprzedaży. Dlatego jako przedsiębiorca, który od zera zbudował szybko skalującą firmę obecną na 5 kontynentach, szybko dostrzegłem potencjał platformy SalesOn, która adresuje realną potrzebę rynkową w zakresie oceny kompetencji sprzedażowych, automatyzacji szkoleń pracowników działów sprzedażowych oraz zwiększania ich efektywności – dodaje Tomasz Gołębiewski, założyciel i wieloletni prezes Nesperty, globalnego gracza rynku beauty.
Celem SalesOn na najbliższe lata jest stworzenie platformy online wykorzystującej sztuczną inteligencję do automatyzacji procesu rozwoju kompetencji pracowników działów sprzedaży, m.in. onboardingu, weryfikacji oraz doskonalenia wiedzy i umiejętności, w oparciu o rozbudowaną analitykę wyników szkoleniowych i sprzedażowych handlowców. Spółka ma w planach również ekspansję zagraniczną.