Samsung goni Apple

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Ruch mobilny w polskiej sieci dynamicznie rośnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Siłę w sieci zyskują użytkownicy produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem w internecie jest iPad – wynika z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius.

Ruch mobilny w polskiej sieci dynamicznie rośnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększył się dwukrotnie. Siłę w sieci zyskują użytkownicy produktów Samsunga, wciąż jednak najpopularniejszym urządzeniem w internecie jest iPad – wynika z badania ruchu na stronach www, które realizuje Gemius.

Jak pokazują badania ruchu na witrynach internetowych realizowane przez Gemiusa w kwietniu 2013 roku, ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej generowana jest przez smartfony oraz tablety. To dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Choć wśród producentów urządzeń mobilnych generujących największy ruch w polskiej sieci pierwsze miejsce nadal zajmuje Apple (tablety i smartfony tego producenta odpowiadają za niemal 33 proc. wszystkich odsłon pochodzących z urządzeń przenośnych), to największy procentowy wzrost zanotował Samsung. Udział urządzeń tego producenta w ogólnej liczbie odsłon mobilnych wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 25 proc. (wynosi obecnie 28 proc.), podczas gdy w przypadku Apple odnotowano wzrost na poziomie 2 proc. W analizowanym okresie zmniejszyła się natomiast sieciowa aktywność takich producentów jak: Nokia (spadek o 37 proc. do 11 proc.) oraz Sony (spadek o 8 proc. do 12 proc.).

Zdaniem Pawła Kolendy, Managera ds. Badań IAB Polska, wysoka pozycja Samsunga w zestawieniach zasługuje na szczególną uwagę. – Rosnący udział firmy z Seulu w ruchu generowanym w sieci to między innymi efekt obniżenia stawek za połączenia z internetem, a także udostępnienia atrakcyjnych promocji operatorskich na urządzenia mobilne. Dzięki tym rozwiązaniom, dotychczasowe bariery finansowe, kluczowe podczas podejmowania decyzji o zakupie nowoczesnych urządzeń mobilnych, straciły na znaczeniu – zauważa Kolenda.

Zaznacza, że w rezultacie obserwujemy napływ nowych użytkowników, którzy mimo, że mają stosunkowo krótki staż w internecie mobilnym i generują mniejszy ruch w sieci, dynamicznie zyskują na znaczeniu. – Jeśli zestawimy tę wiedzę z faktem, że na wysoką pozycję Apple wpływa nie tyle ruch ze smartfonów, ale głównie sieciowa aktywność tabletów, dojdziemy do wniosku, że w sektorze telefonów spółce z Cupertino rośnie coraz silniejsza konkurencja – podkreśla eksperta IAB Polska.

Zaznacza, że w rezultacie obserwujemy napływ nowych użytkowników, którzy mimo, że mają stosunkowo krótki staż w internecie mobilnym i generują mniejszy ruch w sieci, dynamicznie zyskują na znaczeniu. – Jeśli zestawimy tę wiedzę z faktem, że na wysoką pozycję Apple wpływa nie tyle ruch ze smartfonów, ale głównie sieciowa aktywność tabletów, dojdziemy do wniosku, że w sektorze telefonów spółce z Cupertino rośnie coraz silniejsza konkurencja – podkreśla eksperta IAB Polska.

źródło: informacja prasowa