Santander Consumer Bank sfinansuje zakupy e-commerce z Comfino dzięki współpracy z Comperia.pl SA

Dodane: 11.07.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Marketplace płatności Comfino, stworzony przez giełdową spółkę Comperia.pl SA, dostarcza metody finansowania zakupów w e-commerce. Korzystające z jego usług sklepy internetowe dają swoim klientom dostęp do płatności odroczonych, sprzedaży ratalnej dla klientów indywidualnych oraz dla firm.

– Wspieranie polskiego e-commerce’u poprzez proponowanie klientom sklepów internetowych atrakcyjnych metod finansowania zakupów jest priorytetem Santander Consumer Banku od lat – mówi Mateusz Stach, Dyrektor ds. Sprzedaży i Relacji z Klientami Kluczowymi w Santander Consumer Banku. – Jako numer jeden w obszarze finansowania zakupów w Polsce staramy się, aby nasze produkty były dostępne dla jak najszerszego grona klientów. Podjęcie współpracy z Comperia.pl SA jest kolejnym krokiem w tę właśnie stronę.

– Bardzo cieszymy się z partnerstwa zawartego z Santander Consumer Bankiem. Współpraca z liderem rynku, który tak jak my koncentruje się na e-commerce, pozwala nam poszerzyć ofertę Comfino. Więcej dostępnych opcji finansowania zakupów to w konsekwencji jeszcze lepiej dobrane do klientów produkty, a więc i większa sprzedaż w sklepach internetowych – mówi Szymon Fiecek, prezes Comperia.pl SA.

Stałe raty i wejście w rynek ubezpieczeń

Ogłoszona właśnie współpraca Comfino i Santander Consumer Banku, który w ten sposób staje się kolejnym partnerem dostarczającym finansowanie na platformie sprawia, że gama oferowanych rozwiązań dostępnych w Comfino jest jeszcze szersza. Dzięki temu klienci sklepów mają otrzymać jeszcze lepiej dopasowaną propozycję finansowania, o co dbają opracowane przez Comfino modele uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. W ten sposób narzędzie dopasowuje do potrzeb zakupowych użytkownika najlepsze opcje zapłaty za produkt lub usługę w sklepie internetowym: płatność odroczoną, raty czy kredyt.
Santander Consumer Bank zaproponuje za pośrednictwem platformy kredyt celowy. Jest to nowy produkt w ofercie SCB, a jego szczególne cechy predysponują ten produkt do współpracy z integratorami płatności i marketplace’ami.
– Jako bank, który stawia na rozwój w sprzedaży e-commerce, przygotowaliśmy szereg nowych produktów dedykowanych temu kanałowi dystrybucji. Kompleksowo docieramy do wszystkich podmiotów występujących w e-commerce, dostarczając produkty i rozwiązania zabudowane na wieloletnim doświadczeniu w sprzedaży ratalnej. Szczególnie zwraca uwagę sprawność procesów jak i ograniczona ilość danych zbieranych do wniosków. We współpracy z Comperia.pl przygotowaliśmy także produkty bezkosztowe, tzw. 3×0. Jest to nasza odpowiedz na rosnące ceny i wartości inflacji – mówi Mateusz Stach z Santander Consumer Bank.
Dzięki nawiązanej współpracy Santander Consumer Bank rozpoczął finansowanie zakupów w dwóch nowych obszarach. Pierwszym są ubezpieczenia. Grupa Comperia prowadzi serwis ubezpieczeniowy Compero.pl oraz spółkę Comperia Ubezpieczenia, będąc czołowym graczem zarówno na rynku porównywania i zakupu polis online, jak i offline – dzięki współpracy z setkami agentów ubezpieczeniowych. Nawiązana współpraca z bankiem umożliwi ratalną spłatę polisy OC, AC czy ubezpieczenia majątkowego.
– Dotychczas firmy ubezpieczeniowe zazwyczaj „same” rozkładały zobowiązanie na raty, ale dziś częściej zwracają się do banków po profesjonalne produkty kredytowe. My im to umożliwimy i skredytujemy polisę, np. zawartą na Compero.pl, które w jednym miejscu skupia i porównuje propozycję 20 ubezpieczycieli – tłumaczy Mateusz Stach z Santander Consumer Bank.
– Wkrótce naszą propozycję skierujemy również do tradycyjnych punktów obsługi klienta, co będzie nowością na rynku – dodaje Szymon Fiecek z Comperia.pl SA.
Kolejną innowacją jest finansowanie przez Santander Consumer Bank usług medycznych. Odbywa się to poprzez partnera Comperia.pl SA, platformę Kliniki.pl, łączącą pacjentów z gabinetami lekarskimi, stomatologicznymi czy ośrodkami rehabilitacji. Skupia ona ponad 700 placówek medycznych, a w 2019 r. umówiła pół miliona pacjentów. Największym zainteresowaniem pacjentów korzystających z platformy cieszą się zabiegi z zakresu chirurgii plastycznej, bariatrii (chirurgicznej pomocy osobom otyłym), implantologii i ortodoncji. Coraz więcej osób szuka też w prywatnych placówkach zabiegów, które co prawda nie ratują życia, ale polepszają jego komfort – choćby operacji przepukliny czy ortopedycznych.