SAP otwiera w Warszawie innowacyjny Mode-2 Garage, który pomoże firmom zweryfikować ich innowacyjne pomysły i stworzyć prototypy nowych produktów i usług w 5 dni

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

SAP otwiera w Warszawie innowacyjny Mode-2 Garage, który pomoże firmom zweryfikować ich innowacyjne pomysły i stworzyć prototypy nowych produktów i usług w 5 dni

Udostępnij:

Eksperci SAP pomogą firmom z Europy Środkowo-Wschodniej zweryfikować ich innowacyjne pomysły i razem stworzą prototypy nowych produktów lub usług. W ramach ruszającego w Warszawie programu Mode-2 Garage, eksperci SAP i przedstawiciele firm odbędą serie pięciodniowych warsztatów w oparciu o metodologię design thinking. Wartościowe innowacje będą powstawać w kreatywnej przestrzeni, która została oficjalnie otwarta 21 sierpnia br. w Forcie Mokotów.

Aby odnieść sukces w dzisiejszej gospodarce, każda firma musi działać szybko. Sprawnie tworzone innowacje, oparte na nowych technologiach, mogą silnie zdynamizować wzrost każdej firmy. Dlatego też SAP oferuje swoim klientom metodologię weryfikacji nowych pomysłów opartą na design thinking oraz partnerstwo w budowaniu prototypów innowacyjnych produktów i rozwiązań.

Celem udziału w programie Mode 2 Garage jest wypracowanie MVP (ang. minimal viable product), czyli pierwszej roboczej, funkcjonalnej wersji rozwiązania technologicznego dla danej firmy, która stanie się podstawą do testowej implementacji innowacji, opartych m.in. na produktach czy rozwiązaniach SAP. Oficjalny start projektu w Polsce nastąpił 21 sierpnia br. To pierwsza taka przestrzeń SAP w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pięć dni warsztatowej pracy

Współpraca w ramach projektu Mode 2 Garage będzie odbywać się w formule „Jeden Tydzień – Jedno Wyzwanie”. W ciągu pięciu dni zespół uczestników, złożony z przedstawicieli SAP i klientów firmy, będzie rozpracowywał konkretny pomysł. Ów pięciodniowy okres podzielony jest na trzy główne etapy: DESIGN, BUILD i SHOW.

W pierwszym (DESIGN – 1 dzień) nastąpi wspólna analiza pomysłu i weryfikacja jego założeń, wraz z ewentualnymi modyfikacjami. W drugim etapie (BUILD – 2-4 dzień) zbudowane zostanie MVP dla pomysłu, jego główne założenia i rozwiązania, a także plan procesu implementacji. W trzeciej fazie (SHOW – 5 dzień) wypracowane MVP prezentowane jest zarządowi firmy, w której produkt czy rozwiązanie ma być wdrożone.

Praca w modelu „try-fast-fail-fast”

Program Mode 2 Garage jest przeznaczony dla tych klientów SAP, którzy chcą zweryfikować swoje pomysły na innowacje. Firmy biorące udział w projekcie muszą mieć świadomość, że nie każdy innowacyjny pomysł okaże się biznesowym strzałem w dziesiątkę. Celem uczestnictwa w warsztatach jest z jednej strony zminimalizowanie ryzyka porażki, lecz z drugiej – wdrożenie modelu działania „try-fast-fail-fast”. Służy on do szybkiego testowania pomysłów na produkty we wczesnej fazie ich rozwoju. Taka sprawna i zwinna weryfikacja założeń, we współpracy z ekspertami SAP, zapewni ograniczenie czasu i zasobów, które poświęcone są na tworzenie nowych usług czy rozwiązań.

– Naszym celem jest wsparcie firm, które chcą szybko dokonać weryfikacji swoich pomysłów. Chcemy też wspólnie tworzyć wartościowe innowacje, które będą miały realny wpływ na funkcjonowanie organizacji naszych klientów i życie ich konsumentów. Wykorzystując naszą wiedzę oraz doświadczenie pomożemy zoperacjonalizować kreatywne koncepcje, jednocześnie wykorzystując zasoby i rozwiązania SAP, które pomogą w pilotażowym wdrożeniu powstałych produktów lub usług – mówi Tomasz Kołodziejak, lider projektu SAP Mode 2 Garage w Polsce.

Warszawska przestrzeń SAP Mode 2 Garage jest zlokalizowana na terenie kompleksu Fort Mokotów – zielonej enklawy w sercu miasta, której postindustrialna zabudowa łączy na swoim terenie działalność biurową z unikalną ofertą usług lifestyle’owych, rekreacyjnych i dla przemysłów kreatywnych. Na terenie Fortu działa także Instytut Fotografii Fort. Właścicielem nieruchomości jest grupa kapitałowa White Stone.

Efekt Mode 2 Garage: innowacyjna zamrażarka

W warszawskiej przestrzeni Mode 2 Garage zostaną wykorzystane także doświadczenia z innych krajów, w których działają już analogiczne programy. Zespół SAP z Szwajcarii razem z zespołem z firmy Midor (producent i dystrybutor słodyczy) zweryfikował i zmodyfikował pomysł na inteligentną zamrażarkę do lodów.

Midor zainstalował ok. 5000 zamrażarek do lodów w całej Szwajcarii. Firma nie miała jednak sposobu na sprawną weryfikację czy zamrażarki są wykorzystywane, czy przechowywane są tam wyłącznie lody tej marki oraz jaki jest stan techniczny urządzeń. Do tej pory taka weryfikacja była możliwa jedynie poprzez coroczną inwentaryzację. Sprawdzenie 5000 urządzeń w ten sposób jest drogie i czasochłonne.

Firma wpadła na pomysł, który zakładał, że cały proces można usprawnić tworząc inteligentne zamrażarki. Początkowo wartością dodaną dla firm sprzedających lody Midor miało być to, że zamrażarka mogłaby sama składać zamówienia na brakujące artykuły. W czasie prac w ramach warsztatów Mode 2 Garage okazało się jednak, że finalny kształt MVP powinien wyglądać nieco inaczej. W wyniku wspólnej pracy zespołu złożonego z przedstawicieli producenta lodów i ekspertów SAP powstał prototyp inteligentnej zamrażarki, która automatycznie raportuje do firmy, która lodówka jest używana oraz czy poziom temperatury i wilgotności powietrza jest odpowiedni.

System składający się z wbudowanej kamery połączonej z algorytmem uczenia maszynowego pozwala także weryfikować w czasie rzeczywistym, jakie lody są kupowane przez konsumentów. Kiedy klient sięga do inteligentnej zamrażarki po lody, jego ruch rejestruje odpowiedni czujnik, a kamera wykonuje pięć zdjęć, aby zidentyfikować rodzaj produktu. Inwentaryzacja tego typu zamrażarek jest również dużo szybsza i tańsza, ponieważ dane na temat stanu technicznego urządzenia mogą być weryfikowane w czasie rzeczywistym. Ponadto, dzięki połączeniu z usługami systemu SAP S/4HANA, inteligentna zamrażarka na lody może sama generować ceny, rabaty, uzupełnianie zapasów i prognozy sprzedaży.