Tegoroczny raport potwierdził przypuszczenia, że e-mail marketing ma się nadal dobrze, a nawet bardzo dobrze. Wyniki przedstawione w raporcie mówią same za siebie, aż 92% ankietowanych uważa, że poczta elektroniczna to wciąż najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci, a 70% respondentów stwierdziło, że nadal subskrybuje newslettery i chce otrzymywać wiadomości mailowe.
Raport z XVI Badania Poczty Elektronicznej, to również świetna baza wiedzy dla wszystkich osób związanych z e-mail marketingiem. Wyniki badania pokazują, jak odbierane są kampanie mailingowe ze strony adresata, jak i nadawcy. Porównując dane z ubiegłych lat, w raporcie odnotowano w jakich obszarach zmienił się e-mail marketing. Ponadto jest on uzupełniony o rzeczowe komentarze ekspertów z branży marketingowej, prawnej oraz social media, co daje czytelnikowi praktyczne spojrzenie na e-mail marketing w roku 2020.
Jak użytkownik może ochronić się przed spamem?
Według Artura Maciorowskiego – redaktora prowadzącego Magazyn Online Marketing „[…] od 50% do nawet 70% wiadomości elektronicznych wpadających do naszych skrzynek e-mail to spam. I trudno znaleźć kogoś, kogo nie dotknęło to zjawisko. Mimo coraz bardziej restrykcyjnej polityki i działań filtrów antyspamowych wciąż wiele wiadomości pseudo-sprzedażowych przebija się do naszych skrzynek odbiorczych.”
Podobnie do ubiegłych lat, większość wiadomości przychodzących na nasze skrzynki mailowe to informacje, których nie chcemy otrzymywać. Przeprowadzone badanie wskazuje, że prawie 40% ankietowanych odbiera dziennie od 4 do 10 wiadomości SPAM. Niestety, w porównaniu z ubiegłymi latami zauważalny jest systematyczny spadek poziomu ostrożności użytkowników poczty elektronicznej. Większość z nas w ogóle nie stosuje blokady wyświetlania grafik, czy filtrów antyspamowych, przez co liczba otrzymywanych codziennie niechcianych wiadomości jest tak wysoka.
Co zrobić, aby poprawić efekty kampanii mailingowej?
Obecnie marketerzy nie wykorzystują w pełni możliwości, które niesie ze sobą e-mail marketing. Podstawą skutecznej kampanii według przeprowadzonego badania jest targetowanie i personalizacja. Dzięki takim działaniom mailing trafi do najbardziej zainteresowanych odbiorców, co przełoży się na skuteczność i wyniki kampanii. Ponad 70% respondentów, którzy korzystają w swojej komunikacji z personalizacji i targetowania, jest zadowolona z efektów starannego dobierania grupy odbiorców i dostosowania do nich wysyłanych wiadomości.
Świetnym podsumowaniem są słowa Jacka Konska, performance & e-mail marketing directora, INIS. „W erze e-commerce i zwiększania sprzedaży e-mail marketing to nadal „must have” każdego marketera. Obok działań SEM to właśnie komunikacja mailowa przynosi największy zwrot z inwestycji.”
Patronat nad tegorocznym Badaniem Poczty objęli: BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowe, Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Brief.pl, Koncept, Marketer+, MamStartup, NowyMarketing, Tygrysy Biznesu, Fundacja Force, Szef Sprzedaży, INIS, Salelifter.
Raport można pobrać na tej stronie.