SaveCart zadebiutował na rynku w 2014 roku innowacyjną usługą ratowania koszyków w e-commerce. W ciągu kolejnych lat działalności firma znacząco rozszerzyła swoje portfolio usług, uzupełniając je o funkcjonalności z zakresu marketing automation – powiadomienia pop-up i push, e-mail marketing oraz silnik rekomendacji oparty o technologię „collaborative filtering”.
W minionym roku spółka pozyskała dofinansowanie od mAcceleratora, funduszu inwestycyjnego należącego do mBanku, który pozwolił na kolejne inwestycje w rozwój produktów. Dzięki nim powstał m.in. silnik rekomendacji oparty o technologię rozpoznawania obrazów oraz usługa visual search. Wypracowany został także nowy, bardziej intuicyjny i wygodniejszy w obsłudze panel do obsługi klienta.
– Nazwa SaveCart, która bezpośrednio nawiązywała do naszej pierwszej funkcjonalności w pewnym momencie stała się myląca i niereprezentatywna dla szerokiego zakresu usług, które obecnie oferujemy. Dziś „ratowanie koszyków” to tylko element całego pakietu rozwiązań, które pozwalają na angażowanie, inspirowanie i budowanie długotrwałych relacji z klientami, a przez to na zwiększanie sprzedaży w e-commerce. Stąd decyzja o rebrandingu – komentuje Rafał Gawłowski, CEO SAMITO (dawnej SaveCart).
SAMITO to nazwa nawiązująca do szczytu, wzrostu. To także bezpośrednie odniesienie do misji firmy, której celem jest zwiększanie sprzedaży, wzrost konwersji w e-commerce oraz wsparcie klientów w ich drodze na szczyt.