Polski startup SaveUp, który umożliwia mobilne zakupy multimediów, znalazł się wśród 10 finalistów odbywającego się w Wiedniu konkursu Startup Week. Jest to wielki sukces zważywszy na fakt, że w imprezie brały udział firmy z całej Europy, a wśród współorganizatorów wydarzenia byli tacy giganci jak Microsoft czy Konica Minolta.
W dniach między 3 a 7 października w Austrii odbywał się konkurs Startup Week 2011. W jego ramach 50 wyselekcjonowanych startupów, które przeszły wstępną kwalifikację, walczyło o uznanie inwestorów. Do finałowej dziesiątki zakwalifikowała się również spółka iTraff Technology z aplikacją SaveUp. Umożliwia one natychmiastowe zakupy multimediów dzięki technologii rozpoznawania zdjęć.
– Niezwykle cieszymy się z tego sukcesu. To dowód na to, że także u nas, w Polsce, mogą powstawać projekty, które będą podbijać Zachód – powiedział CEO firmy, Arkadiusz Skuza. – Jesteśmy jedynym polskim startupem, który doszedł w konkursie tak daleko. Zaraz po imprezie zainteresowało się nami kilku zagranicznych inwestorów, więc mamy dodatkowe powody do radości – dodaje.
Ostatecznym zwycięzcą konkursu okazał się projekt mySugr, który ma na celu ułatwiane życia diabetykom. Udział w wydarzeniu brały startupy m.in. z Niemiec, Austrii, Hiszpanii, Grecji, Włoch czy Wielkiej Brytanii. Oprócz SaveUp obecne w Wiedniu obecne były także trzy inne polskie spółki, jednak żadna z nich nie zakwalifikowała się do finału.
źródło: informacja prasowa