SCFO rozpoczyna emisję akcji we współpracy z Beesfund

Udostępnij:
Fintech SCFO z dniem 2 kwietnia 2019 rozpoczął publiczną emisję akcji w ramach crowfundingu udziałowego przy współpracy z platformą Beesfund. Spółka zakłada uzyskanie środków w wysokości 700 tys. zł.

Aż 88% średnich i dużych firm poszukuje alternatyw dla depozytów i lokat w obliczu niskich stóp procentowych. Z drugiej strony, nieuregulowane na czas płatności to dla MŚP wyzwanie, nie tylko ze względów na własne opóźnienia, ale na wydatki związane ze skutkami i przeciwdziałaniem zatorom finansowym. Pochłaniają one przeciętnie 7% kosztów firm, choć – jak w przypadku 4,4% ankietowanych przedsiębiorstw – potrafią przekroczyć aż 30%.

– Zysk bez ryzyka dla jednej i poprawa płynności finansowej dla drugiej strony transakcji w jednym? Stworzona Platforma SCFO dzięki automatyzacji i elastyczności procesu przyspieszonych płatności sprawia że staje się to możliwe – mówi Mateusz Obuchowski z SCFO.

Spółka zakłada, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy na Platformie SCFO zostaną przeprocesowane faktury na łączną kwotę 21 mln zł. Niezależnie od wysokości wprowadzonej faktury, obie strony transakcji mogą liczyć na profity. Zysk firmy uzależniony jest od indywidualnego określenia wartości dyskonta, ustalanego po stronie odbiorców towarów i usług. Firma SCFO nie ma wpływu na przyjęte poziomy. Przeciętnie waha się on między 0,8%-1,2% na 30 dni.

SCFO wpisuje się w najnowsze trendy budowy rozwiązań informatycznych w modelu chmurowym, co gwarantuje wysoką niezawodność i ciągłość dostępu do usługi dla klientów przy braku integracji i zmian w wewnętrznych procesach.

Plany SCFO zakładają implementację Dyrektywy PSD2 i wykorzystanie otwartej bankowości do zautomatyzowania procesu płatności między przedsiębiorstwami oraz rozwój Platformy SCFO o moduł sztucznej inteligencji.