SCITT: Nowy mechanizm wsparcia przedsiębiorczości akademickiej

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Studenckie Centrum Innowacji i Transferu Technologii (SCITT) wkroczyło w fazę testowania. To nowy model wspierania innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej, który ma na celu zagospodarowanie potencjału innowacyjnych pomysłów studentów i doktorantów.

Studenckie Centrum Innowacji i Transferu Technologii (SCITT) wkroczyło w fazę testowania. To nowy model wspierania innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej, który ma na celu zagospodarowanie potencjału innowacyjnych pomysłów studentów i doktorantów.

Dzięki modelowi SCITT skorzysta aż pięć grup: studenci, doktoranci, uczelnie, instytucje otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcy. SCITT poprzez Menadżerów Innowacji, czyli odpowiednie osoby zlokalizowane na każdej uczelni, ma w odpowiedni sposób kojarzyć ze sobą przedstawicieli tych grup, aby komercjalizować rokujące pomysły rodzące się w głowach młodych twórców.

Naszym zadaniem jest zbieranie informacji o innowacyjnych pomysłach studentów, tworzenie interdyscyplinarnych zespołów wspierających ich rozwój oraz wyszukiwanie spośród nich tych najbardziej obiecujących, które zasługują na wsparcie w postaci Voucherów Innowacji – mówi Mariusz Lesiecki z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, jeden z trzech Menadżerów Innowacji działających w ramach projektu SCITT. Pozostałych dwoje można spotkać na Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym.

Vouchery Innowacji to bony pieniężne umożliwiające studentom zakup specjalistycznych usług od naukowców, ekspertów, jednostek badawczo-rozwojowych. Dzięki tym usługom możliwe jest doszlifowanie pomysłu i ostatecznie doprowadzenie do jego komercjalizacji.

W tym roku Vouchery Innowacji zostaną rozdane dwukrotnie – mówi Izabela Chrzanowska, kierownik projektu SCITT w Poznańskim Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości (PAIP).Pierwsze spotkanie w gronie Menadżerów opiniujących innowacyjne pomysły odbędzie się w czerwcu, a drugie prawdopodobnie pod koniec roku. Każdy z nich jest wart 15 tys. zł – wyjaśnia.

Do oceny pomysłów Menadżerom Innowacji służą specjalne karty – kwestionariusze, które pomagają zmierzyć potencjał przedsięwzięcia w takich kategoriach jak m.in. możliwość jego zastosowania, gotowość twórcy do wdrożenia innowacji, czy zdolność patentowa.

Testy modelu potrwają ponad rok i mają zweryfikować skuteczność działań Menadżerów Innowacji w komercjalizacji pomysłów na innowacje. Jeżeli pierwsza trójka odniesie sukces, PAIP będzie rekomendował wprowadzenie funkcji Menedżera Innowacji na stałe również na innych uczelniach, co powinno sprawić, że staną się one w niedalekiej przyszłości motorem napędzającym innowacyjność przemysłu i biznesu.

źródło: informacja prasowa