Na zdjęciu: Sebastian Kulczyk, CEO Kulczyk Investments | fot. materiały prasowe
Ponad 300 zgłoszeń
– Cieszę się, że mimo wysoko ustawionej poprzeczki w tegorocznej edycji, do InCredibles zgłosiło się tak wiele mocnych projektów. To kolejny sygnał, że nasz program postrzegany jest jako wymierna szansa i pomoc w skutecznym rozwoju. Zaproponowana przeze mnie akceleracja jest partnerskim projektem budowania wartości nie tylko dla spółek z programu, ale również próbą budowy nowego standardu jakości całego ekosystemu startupów w Polsce – mówi Sebastian Kulczyk, inicjator programu InCredibles.
W tegorocznej odsłonie wydarzenia organizatorzy poszukiwali spółek, które brały już udział w co najmniej jednym akceleratorze oraz dysponują prototypem nowego produktu lub usługi, mają sprawdzony zespół i są gotowe na międzynarodowy rozwój. Do udziału w InCredibles zgłosiło się ponad 300 projektów z 34 krajów. Były to startupy głównie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które działały w sektorze software, healthtech i fintech.
Finałowa piątka Kulczyka
Do finałowej rozgrywki stanęło 10 startupów, z czego jurorzy wybrali zwycięską piątkę. Oto ona:
- Avocode
- Neuron Soundware
- Nuadu
- Infermedica
- Genomtec
Organizatorzy akceleratora tłumaczą, że zwycięzcy konkursu dostaną bezzwrotne granty w wysokości 50 tys. dolarów, kontakty, doświadczenie mentorów i wsparcie we wspólnym budowaniu wartości. W najbliższym czasie zwycięskie startupy pojadą na sześć tygodni do Doliny Krzemowej, gdzie spotkają się z ekspertami z Singularity University.
W tym czasie czekają ich także konsultacje z inwestorami oraz liczne ćwiczenia ze specjalistami z każdego obszaru działalności firmy. Wezmą udział w warsztatach między innymi z księgowości, prawa, polityki kadrowej, public relations, marketingu i sprzedaży. –W ramach akceleracji zwycięzcy dodatkowo odwiedzą Campus London, gdzie będą mogli skorzystać z wiedzy międzynarodowych fachowców oraz odbyć indywidualne spotkania z lokalnymi inwestorami. Spółki będą miały także okazję skonfrontować swoje umiejętności sprzedażowe z potencjalnymi klientami – czytamy w informacji prasowej.
Poprzednia edycja InCredibles
Tegoroczna odsłona InCredibles jest drugą edycją programu akceleracyjnego, którą organizuje Sebastian Kulczyk. Poprzednia cieszyła się większą popularnością, bo do udziału w inicjatywie zgłosiło się 426 projektów. W obu odsłonach programu zasady są takie same.
– To nie finał, a nawet nie półmetek, bo dopiero teraz rozpoczynamy najważniejszy etap. Dzięki unikatowej formule programu InCredibles ruszamy z „szyciem na miarę” optymalnej akceleracji dla naszych spółek. A czy program był pożyteczny, za dwa miesiące ocenią sami finaliści – mówił w minionym roku Sebastian Kulczyk.