Seedstart World zawita do Warszawy, żeby wyłonić najlepszy polski startup

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

7 września najlepsze polskie start-upy będą ze sobą rywalizować, aby wyłonić jeden, który będzie reprezentować nasz kraj na spotkaniu Seedstars World Global Summit i zawalczy o kapitał wartości do 500,000 dolarów.

fot. Facebook

Seedstars World, międzynarodowy konkurs dla start-upów działających na rynkach wschodzących oraz szybko rozwijających się scen start-upowych zawita po raz pierwszy do Warszawy już 7 września 2016 roku. Impreza odbędzie się w siedzibie TechHub lokalizowanej na terenie Campus Warsaw. W rywalizacji o tytuł Najlepszego Polskiego Start-upa weźmie udział maksymalnie 12 firm. Ale tylko jedna z nich zostanie zaproszona do udziału w międzynarodowym finale, który odbędzie się w Szwajcarii. Poprzedni zwycięzcy konkursu Seedstars World zebrali łącznie ponad 33 miliony dolarów i zatrudnili przeszło 885 pracowników na całym świecie.  

Inicjatywa Seedstars World, której celem jest zwrócenie uwagi na przedsiębiorców z rynków wschodzących, objęła swym zasięgiem w 2016 roku już ponad 60 krajów. Dla porównania, w 2014 roku konkurs przeprowadzono w 34 krajach. Zwycięzca krajowego konkursu weźmie udział w międzynarodowym finale, który odbędzie się w kwietniu 2017 roku w Szwajcarii. Tam zawalczy z laureatami z innych krajów o kapitał w wysokości 500,000 dolarów. Poza głównym konkursem będzie można także liczyć na hojność firm z określonych branż, które nagrodzą najlepszy w ich ocenie start-up odpowiadający na potrzeby sektora. W zeszłym roku, takie wsparcie w kwocie 500,000 dolarów zapewniono start-upowi z branży turystycznej. Ponadto młodzi przedsiębiorcy mogą także liczyć na grant w wysokości 50,000 franków szwajcarskich od Fundacji Jacobs  za personalizację produktu lub projekt pilotażowy na rynku frankofońskim. 

W jury konkursu Seedstars Warsaw zasiądą Marcin Hejka, Wiceprezes funduszu Intel Capital, Krzysztof Kowalczyk, Partner Zarządzający HardGamma Ventures, Andrzej Bassara, Head of Product and Strategy w PayU S.A. oraz Igor Ovcharenko, Regional Manager for CEE/MENA Seedstars World. Impreza odbędzie dzięki ogromnemu wsparciu ze strony PayU oraz TechHub. 

Zwycięski start-up zostanie także zaproszony na spotkanie Seedstars CEE Regional Summit, które odbędzie się 1-4 grudnia 2016 roku w Kazachstanie. Seedstars będzie pracować na rzecz rozwoju ekosystemu sprzyjającego przedsiębiorczości przez cały rok, a zwieńczeniem wysiłków będzie szczyt krajów CEE goszczący start-upy z Gruzji, Azerbejdżanu, Armenii, Mołdawii, Czech, Ukrainy, Rosji oraz Rumunii, które zaprezentują się przed 300 osobowym gremium inwestorów, mediów oraz przedstawicieli biznesu. Spotkanie w Kazachstanie będzie preludium do kwietniowego międzynarodowego szczytu Global Summit w Szwajcarii, gdzie spotka się przeszło 60 przedsiębiorców z całego świata. Najlepszy polski start-up będzie miał możliwość zaprezentować się i rywalizować zarówno na spotkaniu Seedstars Regional Summit w Kazachstanie jak i Seedstars Global Summit w Szwajcarii. 

Konkurujące ze sobą przedsiębiorcy reprezentują różne branże. Aby wziąć udział w konkursie, start-up nie może działać dłużej niż dwa lata od momentu założenia, a także nie mógł zebrać więcej niż 500,000 dolarów. Ponadto, firma musi dysponować produktem w wersji MVP. Seedstars World także poszukuje start-upów, które rozwiązują problemy w regionie oraz/lub tworzą dochodowe produkty na rynek globalny. We współpracy z partnerami takimi jak  MEST, Google for Entrepreneurs oraz Microsoft, Seedstars World znajduje szybko rozwijające się i innowacyjne start-upy i zapewnia im wsparcie, tym samym przyczyniając się do gospodarczego wzrostu w regionie. „Seedstars World to platforma łącząca inwestorów z nową generacją przedsiębiorców, którzy przyciągają uwagę Doliny Krzemowej i krajów Europy Zachodniej. „Uważamy, że najlepszym sposobem na wpłynięcie na rozwój rynków wschodzących jest poprzez inwestowanie w przedsiębiorczość i promowanie jej” – wyjaśnia Alisee de Tonnac, Dyrektor Generalna Seedstars World. „Nie możemy się doczekać, żeby przekonać się, jak zmieniła się scena start-upowa i czym mogą nas zaskoczyć młode firmy.”