Sell a Service otrzymał milion złotych na platformę dla usług w e-commerce

Dodane: 06.09.2022

Informacja prasowa Informacja prasowa

Sell a Service otrzymał milion złotych na platformę dla usług w e-commerce

Udostępnij:

Polski startup Sell a Service otrzymał z programu BRidge Alfa milion złotych na stworzenie platformy, która dostarczy biznesom usługowym narzędzi strategicznych i technologicznych do sprzedaży usług w internecie.

Dla branży usługowej nadchodzący rok przyniesie duże zmiany: startują prace nad platformą oferującą innowacyjne narzędzia dla biznesów usługowych, chcących rozszerzyć sprzedaż swoich usług o kanały online. Polski startup Sell a Service (spin-off Socjomanii – spółki konsultingowej działającej na rynku od 2012 roku) otrzymał 1 mln złotych w ramach programu Bridge Alfa na wypracowanie standardów parametryzacji biznesów usługowych oraz stworzenie narzędzi umożliwiających efektywną sprzedaż usług online. Pierwsze narzędzia pojawią się na rynku z początkiem 2023 roku.

Nad projektem czuwa czołówka polskiego świata biznesowego i akademickiego w zakresie digitalizacji i service design. CEO to Katarzyna Młynarczyk, współzałożycielka Socjomanii z ponad 40 markami w swoim portfolio projektowania i optymalizacji strategii usługowej, akredytowana przez globalnej organizację Service Design Network. Nad badaniami i kierunkiem rozwoju Sell a Service czuwa dr Marcin Chłodnicki – współtwórca kierunku Zarządzanie Kreatywne w Collegium Da Vinci, wykładowca polskich i zagranicznych uczelni, jeden z pionierów nurtu projektowania usług w Europie. Chłodnicki jest też autorem książki „Service Design po polsku. Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów”.

– W związku z następującą po pandemii tzw. nową normalnością, utrudnione zostało działanie firm usługowych, które stanowią 2/3 PKB Polski (źródło: PFR). W odróżnieniu od przedsiębiorstw produkcyjnych, które łatwo porównać z perspektywy m.in. ceny, jakości, dostępności, sprzedaż usług jest bardziej skomplikowana, mniej ustandaryzowana i charakteryzuje się punktami styku, które do tej pory miały często charakter face-to-face – mówi Katarzyna Młynarczyk, CEO Sell a Service.

– Obecnie funkcjonujące na rynku standardy e-commerce nie są dostosowane do sprzedaży usług. Konieczna jest strategiczna zmiana przyjętych heurystyk i procesów, aby można było efektywnie sprzedawać usługi przez Internet. Sell a Service kreuje nowy standard komercjalizacji usług, wypełniając istniejącą lukę rynkową – podkreśla Ireneusz Tomczak, Partner Zarządzający w EdTech Hub, innowacyjnym funduszu VC z branży technologii edukacyjnych, jednym z inwestorów Sell a Service.