SEMrush Inc. przejmuje Prowly

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

SEMrush Inc. przejmuje Prowly

Udostępnij:

Polska firma technologiczna Prowly, rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR, została przejęta przez SEMrush, jednego z czołowych dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Nowy właściciel nabył 100% udziałów w Prowly od założycieli oraz inwestorów: funduszy IQ Partners i Internet Ventures (MCI Capital) oraz agencji marketingowej Bluerank.

Założony przez Joannę Drabent i Sebastiana Przyborowskiego startup Prowly rozwija platformę SaaS do zarządzania komunikacją public relations. Z pomocą aplikacji specjaliści PR z całego świata opublikowali już ponad 75 tysięcy informacji prasowych. Ponadto, Prowly pomaga im budować bazy mediów oraz biura prasowe online, a także dystrybuować materiały prasowe do mediów i mierzyć efektywność swoich działań. Z Prowly korzystają znane i mniej znane marki na całym świecie i jest jedną z najlepiej ocenianych platform PR-owych na serwisach do recenzowania G2 oraz Capterra.

Prowly to rentowna firma, która konsekwentnie w ciągu ostatnich lat rośnie w tempie trzycyfrowym, jeśli chodzi o cykliczne roczne przychody (ang. ARR – Annual Recurring Revenue), a ponad połowa tego przychodu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.

– Obserwowaliśmy rozwój Prowly już od kilku lat. Zdecydowaliśmy się na złożenie oferty gdy zobaczyliśmy, że spółka potrafi sprzedawać swój produkt nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim poza jej granicami. Zespół Prowly wykonał świetną robotę i cieszymy się, że możemy mu pomóc w skalowaniu biznesu globalnie. W czasach, gdy firmy z całego świata szukają sposobów na przebicie się ze swoim przekazem przez szum komunikacyjny, a spotkania twarzą w twarz są praktycznie niemożliwe, platformy takie jak Prowly pokazują swoją prawdziwą wartość. Integracja z SEMrush pozwoli użytkownikom Prowly ocenić wartość ich działań PR-owych z perspektywy SEO. Z kolei dodanie narzędzi content marketingowych SEMrush wzbogaci Prowly o nowe możliwości mierzenia efektywności działań PR i pomoże spojrzeć na wizerunek marki online całościowo – mówi Eugene Levin, Chief Strategy Officer SEMrush.

– Przez ostatni rok mieliśmy okazję poznać wspaniały zespół stojący za sukcesem SEMrush i historię ich sukcesu od środka, a teraz jesteśmy jego częścią. W ramach tego połączenia zamierzamy między innymi wykorzystać bardzo zaawansowane technologie SEMrush do rozbudowy Prowly w kierunku pomiaru efektywności PR-u. Chcemy tym samym dostarczyć rynkowi PR-owemu nowe i świeże spojrzenie na kwestię mierzalności tychże działań – mówi Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly.

Prowly będzie dalej funkcjonować jako odrębny produkt oraz marka. Częścią planów związanych z integracją jest wykorzystanie obszernych zasobów danych SEMrush do dalszego rozwoju platformy Prowly. Założyciele Prowly – Joanna Drabent (CEO) oraz Sebastian Przyborowski (Chief Product Officer) – pozostają w spółce i pełnią dotychczasowe funkcje, będą też dalej rozwijać zespół w Polsce.