Damian Sałkowski, Mistrz Polski SEO i były szef działu SEO w K2 Search postanowił to zmienić i jako pierwszy w Polsce stworzył narzędzie typu SaaS zwiększające efektywność pracy w tym obszarze. W spółkę zainwestował fundusz Knowledge Hub oraz współtwórca SARE – Krzysztof Dębowski.
Senuto tworzone jest przez zespół doświadczonych specjalistów, na którego czele stoi Damian Sałkowski – aktualny Mistrz Polski SEO. Platforma jest odpowiedzią na potrzebę automatyzacji oraz uporządkowania procesów SEO i ma wspierać specjalistów na każdym etapie ich pracy. Centralizacja działań w obrębie jednego przyjaznego i funkcjonalnego narzędzia nie tylko oszczędza czas, ale przede wszystkim poprawia efektywność. Prace nad Senuto rozpoczęły się w grudniu 2014 roku. W chwili obecnej platforma oparta o model SaaS została wprowadzona na rynek polski, ale jej twórcy planują uruchomienie jej w tym roku także na zagranicznych rynkach.
Co wyróżnia Senuto? Przede wszystkim zaawansowana technologia, największa baza słów kluczowych oraz szeroki zakres działania, dzięki któremu każda firma może w efektywniejszy sposób prowadzić działania SEO. System Senuto składa się z czterech modułów: analizy widoczności w wynikach wyszukiwania bazie 20 milionów fraz tygodniowo i 2,5 miliona dziennie, cyklicznych i automatycznie odświeżanych audytów SEO składających się z 10 raportów, bazy 101 milionów słów kluczowych, dzięki którym można odpowiednio zaplanować SEO dla danej marki oraz 33 narzędzi do analizy technicznej ułatwiających codzienną pracę. Od zagranicznych projektów Senuto odróżnia szeroka perspektywa działań. Z reguły narzędzia SEO skupiają się na jednym obszarze – np. analizie widoczności.
– Senuto powstało z potrzebny uporządkowania i zgromadzenia narzędzi SEO w jednym miejscu. To jedyna platforma, która tak kompleksowo wspomaga działania SEO. Staramy się, aby wdrażane funkcje wspierały specjalistę SEO na każdym etapie jego pracy. Z jednej strony automatyzujemy proces audytu, czyli fazę początkową działań, a z drugiej monitorujemy widoczność serwisów w wyszukiwarce, czyli spełniamy fazę końcową działań. Dużym plusem Senuto są unikalne dane, z których będziemy w stanie w przyszłości stworzyć przydatne raporty nie tylko w kontekście działań SEO, a również działań reklamowych – tak o swoim narzędziu mówi Damian Sałkowski.
Plany i rozwój Senuto biznesowo wspierane są przez fundusz inwestycyjny Knowledge Hub oraz współtwórcę SARE i inwestora wielu spółek z obszaru nowych technologii – Krzysztofa Dębowskiego. – Narzędzia udostępniane w ramach platformy odpowiadają na realne potrzeby wydawców i agencji SEM/SEO, z których zaspokojeniem był do tej pory problem. Dlatego byliśmy pewni, że projekt szybko przejdzie z fazy rozwoju do fazy komercjalizacji – mówi Dębowski. – Dla skali jego dalszego sukcesu istotna będzie również jego skalowalność oraz możliwość przeniesienia na zagraniczne rynki – dodaje.
Zespół Senuto oprócz wprowadzenia na rynek pierwszego w Polsce narzędzia skupiającego wszystkie obszary działania SEO wspiera także swoją wiedzą i doświadczeniem polskich specjalistów SEO poprzez organizowane warsztaty i webinary, uczestnictwo w konferencjach i liczne publikacje z obszaru SEM/SEO.