SENUTO pozyskało inwestora. 1 mln złotych zainwestował fundusz bValue

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

– Inwestujemy w bardzo dobry produkt, który ma szansę osiągnąć sukces nie tylko w Polsce, ale również za granicą – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue. Taki jest też plan zespołu SENUTO, który pozyskane środki chce przeznaczyć na zwiększenie skali sprzedaży w Polsce, jak i za granicą.

Na zdjęciu: Damian Sałkowski, CEO SENUTO

250 płacących klientów SENUTO

Damian Sałkowski, zanim stworzył SENUTO pracował jako specjalista SEO w K2 Internet. Rozwijał także spółkę S3, a później postanowił przejść “na swoje”. Stworzył SENUTO, czyli system pomagający zwiększyć ruch w serwisach internetowych badając ich widoczność w wyszukiwarce Google. Jego zdaniem unikalność tego produktu polega na połączeniu w jednym miejscu wielu różnych narzędzi do planowania, audytu oraz analizy kampanii SEO.

Co przekonało fundusz inwestycyjny bValue do tego, by wesprzeć zespół kwotą miliona złotych? Zdaniem Damiana Sałkowskiego, CEO SENUTO, inwestora przekonały liczby związane z jego spółką. – Od półtora roku dynamicznie zwiększamy sprzedaż na rynku polskim. W tym czasie pozyskaliśmy ponad 250 płacących klientów – mówi Sałkowski. Dodaje, że obserwuje większy popyt na systemy do analityki i wsparcia działań SEO.

Zrozumieć MarTech i SaaS

Cieszy go to, ponieważ SENUTO planuje rozwinąć swój produkt tak, aby skutecznie ograniczyło specjalistom SEO zasób potrzebnych narzędzi, których obecnie jest zdecydowanie za dużo. – Chcąc jeszcze mocniej rozwinąć produkt i zwiększyć sprzedaż na polskim rynku, a także rozpocząć ekspansję zagraniczną, szukaliśmy solidnego partnera gotowego pomóc nam w realizacji planu – mówi. Dlaczego wybrał akurat zespół bValue?

– Wybierając fundusz inwestycyjny zwracaliśmy uwagę na wsparcie, które oferuje swoim spółkom portfelowym, oraz podejście do współpracy na linii Inwestor-Spółka. Mam tu na myśli zarówno oczekiwania biznesowe, jak i kwestie związane z komunikacją, raportowaniem czy szeroko pojętym ładem korporacyjnym. Patrzyliśmy również na wcześniejsze inwestycje i stawialiśmy na te, które wydają się rozumieć MarTech i SaaS – mówi Krzysztof Dębowski, COO Sentuo.

Ekspansja

SENUTO pozyskane środki chce przeznaczyć na prace rozwojowe dotyczące budowy zaawansowanych algorytmów oraz badanie semantyki języka angielskiego i niemieckiego, a także wsparcie sprzedaży. – Ma to umożliwić firmie ekspansję na rynki zagraniczne, zaczynając od Wielkiej Brytanii oraz Niemiec – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue. W ekspansji zagranicznej SENUTO skorzysta także z programu „Go to Brand”.

W jego ramach zrealizuje projekt o wartości ponad 1 mln zł i skorzysta z dotacji na ponad 750 tys. zł. Według ujawnionych informacji, bValue może zainwestować w SENUTO do dwóch milionów złotych jeśli przez spółkę zostaną spełnione dodatkowe warunki. Dzięki temu jej wycena post-money wyniesie do 11,4 miliona złotych. Od zeszłego roku roku spółka znajduje się również w portfelu funduszu KnowledgeHub.