To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień, będące zwieńczeniem i podsumowaniem całorocznego sezonu nagród i konkursów.
Na zdjęciu: Florian Haller, CEO Serviceplan | fot. materiały prasowe
Serviceplan jest dziś największą niezależną grupą komunikacyjną w Europie, a rok 2016 firma z pewnością może zaliczyć do udanych. Magazyn Horizont, który podsumowuje wszystkie kluczowe nagrody branżowe z całego roku, ogłosił, że to właśnie Serviceplan uzyskał tytuł najlepszej Agencji Kreatywnej w Niemczech. Zespół Serviceplan może zawdzięczyć pierwsze miejsce przede wszystkim projektowi Braille Smartwatch i nagrodom przyznanym w ostatnim rankingu „CLIO – Health Awards” (tu Serviceplan zdobył dwie nagrody Grand Prix, dwie złote i dwie brązowe statuetki). Dzięki punktom uzyskanym w tym konkursie Serviceplan wyprzedził ostatecznie w rankingu Horizont o kilka punktów agencję Jung von Matt.
Kluczowym źródłem sukcesu Serviceplan Group, podobnie jak w przypadku zarządzanej przez Marka Żołędziowskiego Group One, jest zgromadzenie „pod jednym dachem” ekspertów z różnych dziedzin komunikacji marketingowej. Taka struktura daje obu firmom przewagę konkurencyjną na rynku. Dobrym przykładem jest właśnie sukces projektu Braille Smartwatch.
Braille Smartwatch to inteligentny zegarek dla osób słabowidzących, stworzony przez koreański start-up Dot, w którym Serviceplan ma udziały i zajmuje się projektowaniem, kreacją marki i działaniami marketingowymi. Serviceplan podkreśla, że do ich stałych zadań należy monitorowanie rynku start-upów, a następnie wspólne rozwijanie produktu i oferowanie danego produktu obecnym klientom jako głównego elementu kampanii. W działania dla Braille Smartwatch zaangażowana jest także spółka-córka Serviceplan – Plan.Net, która zajmuje się tworzeniem aplikacji na zegarek Braille.
Komentując wyniki rankingu, Alexander Schill, dyrektor kreatywny Serviceplan, w rozmowie z magazynem Horizont wspomina także o 20 innych, bardzo zróżnicowanych projektach firmy, które zostały dostrzeżone i nagrodzone w tym roku. Serviceplan w ciągu ostatnich kilku lat zdobył 62 nagrody na festiwalu Cannes Lions (w latach 2012 i 2013 był najbardziej utytułowaną niemiecką agencją w tym konkursie), a tym roku został uhonorowany tytułem „Red Dot: Agency of the Year 2016” na prestiżowym konkursie designerskim Red Dot Awards. Mediaplus i Plan.Net od wielu lat plasują się w czołówce agencji o swoim profilu. Do grona klientów grupy należą m.in.: BMW, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Eurowings, Hornbach, HiPP, IKEA, Lufthansa, L´Oréal, MAN, Media Markt, MINI, Saturn, Schaeffler, Sky, Unicef.
Serviceplan Group to największa niezależna europejska grupa agencji zarządzana przez rodzinę założycielską oraz wspólników. Istniejąca od lat 70., i wciąż zarządzana przez rodzinę właścicieli, grupa założona w Niemczech, działa dziś w ponad 35 filiach na całym świecie, zatrudnia ponad 3400 ludzi, generuje przychody ze sprzedaży na poziomie 2,1 mld Euro i dochód przekraczający 340 mln euro rocznie. Serviceplan, nabywając 25% udziałów w Group One, z początkiem grudnia stał się mniejszościowym partnerem kapitałowym, pozostawiając polskiemu zarządowi pełną decyzyjność biznesową. Obydwa podmioty, obok fundamentu w postaci niezależnego właścicielskiego zarządzania, połączył model biznesowy gromadzący „pod jednym dachem” wszystkie dziedziny komunikacji, z silnym naciskiem na część mediową i digital.