Serwisy typu Q&A pomagają przedsiębiorcom prowadzić biznes

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Potrzebujesz konsultacji specjalisty podatkowego, ale nie chcesz za to płacić? Zastanawiasz się jak wypromować swoją firmę, ale nie znasz specjalisty od marketingu? Masz do rozwiązania trudny problem z urzędem? Serwisy typu Questions & Answers pomogą Ci znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania.

Potrzebujesz konsultacji specjalisty podatkowego, ale nie chcesz za to płacić? Zastanawiasz się jak wypromować swoją firmę, ale nie znasz specjalisty od marketingu? Masz do rozwiązania trudny problem z urzędem? Serwisy typu Questions & Answers pomogą Ci znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania.

Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci działający w branży MSP, codziennie muszą rozwiązywać mnóstwo problemów. Przeterminowane faktury, niejasności związane z księgowością, czy problemy związane z podatkami. Często trudno sobie z tym poradzić bez specjalistów o wąskiej specjalizacji. Receptą na to są serwisy typu Questions & Answers, gdzie bezpłatnie możemy uzyskać odpowiedź na każde nurtujące nas pytanie.

Na rynku pojawiło się i ciągle się pojawia wiele serwisów tego typu. Takie serwisy ma prawie każdy szanujący się prasowy tytuł branżowy. Największym w Polsce jest zapytaj.pl, który ma prawie pół miliona odpowiedzi. Pytań jest przynajmniej cztery razy tyle. Dwa lata temu taki projekt uruchomił także Facebook – Facebook Questions, reklamując potencjał rekordowo dużej społeczności, która miała udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników.

Różnorodność pytań zadawanych na serwisach jest ogromna: od prawniczych, przez reklamowe, po najbardziej absurdalne, jak na przykład: dlaczego ludzie ciągną drzwi, gdy jest na nich napisane „pchać”?. Stąd pojawiła się tendencja to budowania specjalistycznych serwisów Q&A, które będą się specjalizować w odpowiedziach na pytania z danej dziedziny albo będą przeznaczone dla wąskiej grupy odbiorców. Są więc serwisy dla programistów, dla księgowych, czy dla właścicieli samochodów.

Zasady udzielania odpowiedzi na pytania także są różne. Niektóre serwisy skupiają się na dzieleniu się wiedzą przez użytkowników, inne zatrudniają ekspertów, którzy przekazują rzetelne informacje.

Jednym z najnowszych serwisów adresowanych do przedsiębiorców jest biznesmentor.pl.

– Naszym założeniem jest odpowiedzieć na każde pytanie użytkowników związane z prowadzonym biznesem mówi Szymon Ostrowski, redaktor prowadzący serwisu biznesmentor.pl. – Codziennie dołączają do nas eksperci, którzy profesjonalnie odpowiadają na zadane przez użytkowników pytania. Dzięki ich wiedzy i zaangażowaniu tworzymy unikatową wartość tego serwisu – dodaje Ostrowski. Twórcy BiznesMentora wychodzą z założenia, że właściciele firm z sektora MSP potrzebują odpowiedzi nie tylko podatkowych, finansowych czy rachunkowych, ale również związanych z marketingiem czy zarządzaniem personelem. Dlatego też współpracujący eksperci reprezentują różne dziedziny biznesu. – Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jeśli miałem problem, dzwoniłem do znajomych, żeby zapytać jak sobie z tym poradzić – pisze forumowicz automobilista88. – Odkąd pojawiły się serwisy typu Q&A zawsze korzystam z ich pomocy.

Współpraca z BiznesMentorem to korzyści zarówno dla użytkowników jak i ekspertów. Pytający ma pewność, że otrzyma rzetelną, sprawdzoną i co ważne jednoznaczną odpowiedź na swoje pytanie. Eksperci natomiast mają możliwość budowania swojego profesjonalnego wizerunku. To pożyteczne zwłaszcza dla branż opartych na doradztwie (np. finanse czy podatki) lub takich, które reklamować się nie mogą (np. prawnicy).

– Nowatorską funkcjonalnością serwisu jest możliwość akceptowania rozwiązania wyłącznie przez użytkownika, który zadał pytanie. Sprawa nie jest rozstrzygnięta, póki użytkownik sam nie zdecyduje, że uzyskał zadowalającą odpowiedź. To daje nam pewność, że akceptacja odpowiedzi jest równoznaczna z satysfakcją użytkownika i rozwiązaniem problemu – mówi Szymon Ostrowski. Dzięki temu w poszukiwaniu rozwiązania nie trzeba przeszukiwać kilku podstron komentarzy i wyjaśnień. Wystarczy przeczytać odpowiedzi zasugerowane przez użytkownika jako najlepsze. Jednym słowem, oszczędność czasu, tak ważna, zwłaszcza w biznesie.

Ponadto, serwisy Q&A to świetna pożywka dla wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Użytkownicy przeszukujący sieć dostają na tego typu serwisach gotowe odpowiedzi na swoje pytania, więc i wyszukiwarki chętniej je indeksują. Nazwisko eksperta jest więc też promowane, a on ma szansę nowych klientów, bo lepiej się pozycjonuje.

Profesjonalne serwisy branżowe dają też możliwość stworzenia dedykowanych sekcji dla konkretnego eksperta. – W takim przypadku za niewielką opłatą można uzyskać wyłączność, np. na pytania podatkowe – dodaje Szymon Ostrowski.

Jeśli potrzebujesz odpowiedzi na pytanie lub jeśli jesteś profesjonalistą i chcesz pomóc innym i zyskać klientów, skorzystaj na współpracy z portalami Q&A. To sytuacja w której każdy jest zwycięzcą!

źródło: informacja prasowa