27 prelegentów w dwóch miastach (Kraków, Wrocław), 690 minut technologicznej wiedzy i w sumie 2378 zarejestrowanych uczestników. To bilans drugiego sezonu TechCampu – jedynego cyklicznego barcampu w Polsce poświęconego nowym technologiom.
– Taki wynik to niewątpliwie powód do dumy dla nas jako organizatora. Dumy nie tylko z powodu rosnącej skali wydarzenia, ale przede wszystkim poczucia, że realnie uczestniczymy w budowaniu silnej społeczności pasjonatów IT. Od tego sezonu już nie tylko dzieje się to w Małopolsce, ale i w stolicy Dolnego Śląska – podsumowuje Michał Kraus, koordynator Akademii Unity. Tyle o liczbach. W czasie ostatnich 6 odcinków TechCampu wydarzyło się coś znacznie więcej niż dobra statystyka.
Technologiczni bohaterowie
Po pierwsze zachwyciła tematyka. W tym sezonie TechCampu udało się poruszyć zagadnienia, nad którymi dyskutuje obecnie całe środowisko IT. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać rad dotyczących bezpieczeństwa w IT, prześledzić jak wygląda proces budowania stron w responsive web design, zajrzeć do wnętrzności e-commerce czy poznać graficzne narzędzia do tworzenia najpopularniejszych gier komputerowych. W cyklu pojawiło się też spotkanie dotyczące kariery w IT, które odpowiedziało na niezwykle ważne dylematy młodych programistów m.in. jak od developera stać się superbohaterem w swoim teamie, czy jaką ścieżkę rozwoju wybrać – własny startup, a może atrakcyjny etat?
Drugi powód tak licznej frekwencji w minionym sezonie to z pewnością zasługa prelegentów. W tym cyklu TechCampu pojawiło się ich prawie 30. Wśród nich przedstawiciele takich marek jak Microsoft, OWASP Poland (Open Web Application Security Project), CD Projekt Red, Grupa Unity, SALESmanago oraz iMad. Na techcampowej scenie ataków na żywo dokonywał Piotr „Niebezpiecznik” Konieczny, a Jacek Maj z CD Projekt Red ujawnił detale pracy nad trzecią częścią bestsellerowej gry Wiedźmin. – W czasie TechCampu czuć startupową energię, pasję, chęć wymieniania się informacjami na temat najnowszych technologii oraz poszukiwanie inspiracji dla własnych rozwiązań. Z drugiej strony nieformalny klimat sprzyjał nawiązywaniu nowych kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi – ocenia Bartek Zass, Ewangelista Microsoft.
Co ważne, wydarzenie nie byłoby możliwe gdyby nie wsparcie mecenasów technologii – Microsoft BizSpark, Krakowskiego Parku Technologicznego, Workee oraz Województwa Małopolskiego w roli Partnera Strategicznego. Nad merytoryką i najwyższą technologiczną jakością czuwali jak zwykle przez cały sezon specjaliści Grupy Unity. To zestawienie potwierdza, że TechCamp to jedno z najważniejszych wydarzeń dla pasjonatów IT w Polsce, które ma w kalendarzu każdy szanujący się geek.
– Interesujące prelekcje specjalistów z branży, konkursy z nagrodami oraz pyszna pizza, to wszystko sprawia, że już nie mogę się doczekać kolejnej edycji TechCampu – zdradza nam Łukasz, uczestnik TechCampu.
Wszystkich, którzy podobnie jak on wyczekują trzeciego sezonu zapraszamy na www.techcamp.pl oraz www.facebook.com/techcamppl, gdzie ukazują się najświeższe wiadomości dotyczące TechCampu. Niecierpliwym zdradzamy, że w trzecim sezonie odwiedzimy nie tylko Kraków i Wrocław, ale i Warszawę. Do zobaczenia!
MamStartup objął wydarzenie patronatem medialnym
źródło: informacja prasowa