#SheMeansBusiness w Polsce – Facebook bÄ™dzie wspieraÅ‚ przedsiÄ™biorcze kobiety

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

#SheMeansBusiness w Polsce – Facebook bÄ™dzie wspieraÅ‚ przedsiÄ™biorcze kobiety

Udostępnij:

Już 44% polskich małych i średnich firm na Facebooku prowadzą kobiety. W tym roku Facebook przeszkoli 720 właścicielek firm w ramach pionierskiego w Polsce programu #SheMeansBusiness, który jest realizowany pod patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Cyfryzacji w partnerstwie z Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Jego celem jest inspirowanie kobiet do rozwijania ich firm i sięgania po kolejne wyzwania.

– W Facebooku wierzymy, że women empowerment nie jest modnym sloganem, ale przyszłością światowej gospodarki. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić w Polsce program #SheMeansBusiness. Jego celem jest inspirowanie kobiet do kreatywności i odwagi w prowadzeniu własnych firm. Chcemy pomóc im w osiągnięciu wymarzonego sukcesu. To także przestrzeń, w której mogą budować cenne więzi z innymi liderkami, dzielić się swoją wiedzą i razem iść naprzód – mówi Agnieszka Kosik, dyrektor polskiego oddziału Facebooka.

Facebook przeszkoli w tym roku 720 wÅ‚aÅ›cicielek maÅ‚ych i Å›rednich przedsiÄ™biorstw. DziÄ™ki uczestnictwu w spotkaniach, które odbÄ™dÄ… siÄ™ w piÄ™ciu polskich miastach – Warszawie, Gdyni, Poznaniu, Krakowie oraz WrocÅ‚awiu – dowiedzÄ… siÄ™ jak być obecne online i jak wykorzystywać cyfrowe narzÄ™dzia do promocji swoich firm.

Wanda Buk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji podkreÅ›la znaczenie kompetencji cyfrowych w dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej: Obecność w Internecie to z jednej strony konieczność w prowadzeniu biznesu – tam przecież sÄ… dziÅ› niemal wszyscy klienci. Ale przede wszystkim to ogromna szansa. Nigdy wczeÅ›niej maÅ‚e i Å›rednie firmy nie miaÅ‚y takich możliwoÅ›ci, żeby za pomocÄ… smartfona czy komputera rozwijać swojÄ… dziaÅ‚alność i sprzedawać swoje produkty na takÄ… skalÄ™. DziÄ™ki umiejÄ™tnemu wykorzystaniu narzÄ™dzi cyfrowych mogÄ… dziÅ› docierać ze swoimi produktami i usÅ‚ugami nawet w najdalsze miejsca Å›wiata.

Edukacja i networking

Podczas każdego z pięciu wydarzeń eksperci #SheMeansBusiness opowiedzą o możliwościach narzędzi dostępnych na Facebooku i Instagramie, które najlepiej odpowiadają na potrzeby różnych firm.

Uczestniczki szkolenia dowiedzą się jak wykorzystać narzędzia biznesowe Facebooka, żeby prowadzić atrakcyjny i prosprzedażowy profil swojej firmy. Dodatkowo dowiedzą się jak budować relację ze swoimi klientami poprzez tworzenie ciekawej narracji na temat swojego biznesu w Instagramie. Zapoznają się też z darmowymi aplikacjami, które pomogą im w tworzeniu atrakcyjnych materiałów reklamowych przy użyciu telefonu.

Raport Copenhagen Economics zrealizowany w Europie na zlecenie Facebooka wskazuje, że firmy założone przez kobiety częściej niż firmy założone przez mężczyzn korzystają z aplikacji Facebooka, aby docierać do swoich klientów. 58% ankietowanych firm założonych przez kobiety zadeklarowało, że aplikacje Facebooka pomogły im rozpocząć działalność, a 66% z nich stwierdziło, że aplikacje pomagają tworzyć miejsca pracy na rynku lokalnym.

Nie zabraknie także miejsca na networking i dyskusje, w których uczestniczyć będą twórczynie marek, które osiągnęły sukces, takich jak Whisbear, UltraMaszyna, Berries&Co czy Glov.

Podążając za marzeniami

Partnerem projektu #SheMeansBusiness jest Sieć Przedsiębiorczych Kobiet – fundacja, której celem jest propagowanie idei przedsiębiorczości wśród kobiet oraz wspieranie rozwoju i promocja ich firm.

 – #SheMeansBusiness pokazuje, że warto czerpać inspirację z kobiet, które pokonują przeszkody, podążają za marzeniami i na nowo definiują to, czym jest sukces – uważa Katarzyna Wierzbowska, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

#SheMeansProgram to globalna inicjatywa Facebooka, mająca na celu zachęcenie przedsiębiorczych kobiet do połączenia sił i wzajemnej pomocy w zakładaniu i rozwijaniu działalności gospodarczej. Od czasu rozpoczęcia programu w 2016 r. firma wspierała kobiety poprzez szkolenia i mentoring i przeszkoliła (osobiście i online) ponad 500 000 kobiet na 48 rynkach na całym świecie.