SHOWROOM łączy siły z duńskim Miinto

Udostępnij:
Platforma modowa Miinto przejęła Showroom, największy polski sklep z lokalną modą. Dzięki temu już niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.

Miinto to szybko rosnąca paneuropejska platforma skupiająca ponad 1800 starannie dobranych marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace - nie posiada własnych produktów ani magazynów. SHOWROOM w ciągu 7 lat zbudował natomiast wiodącą pozycję w polskim Internecie oferując szeroki wybór kilkuset najlepszych polskich marek modowych.

Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie SHOWROOM oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.

Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie – mówi Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

Po połączeniu obydwu platform, polscy klienci zyskają dostęp do wielu skandynawskich oraz międzynarodowych marek modowych z oferty Miinto. – Polacy kochają lokalnych polskich projektantów, a popularność międzynarodowych marek dynamicznie rośnie. Łącząc obydwie platformy, stworzymy sklep z zupełnie unikatową ofertą, do jakiej polscy klienci dotychczas nie mieli dostępu – dodaje Konrad Kierklo.

Michał Juda wraz z zespołem Showroom będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy. – Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach – mówi Michał Juda, założyciel Showroom.

Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto.

Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Cieszymy się, że możemy być częścią wizji wiodącej europejskiej platformy modowej. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych – mówi Christian Teichmann, Dyrektor Zarządzający Burda Principal Investments.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Burda dołączyła do grona naszych inwestorów. Atmosfera naszych rozmów była bardzo dobra i darzymy ich zespół dużym szacunkiem. Jesteśmy też pod wrażeniem portfolio Burdy, zarówno w obszarze mediów tradycyjnych, jak i w Internecie w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Stanach Zjednoczonych oraz Azji. Burda będzie ważną częścią składową naszego dalszego rozwoju – mówi Konrad Kierklo, założyciel i CEO Miinto.

Miinto współpracuje już z ponad 1800 najlepszych sklepów i marek modowych na siedmiu rynkach. Dzięki nam sprzedają one starannie dobrane produkty gwarantując indywidualne podejście do klienta znane z tradycyjnego handlu. My koncentrujemy się na codziennej selekcji produktów, które zachwycą naszych klientów naszych wszystkich platform. Jednocześnie stoimy w opozycji do obecnego w sektorze mody problemu nadprodukcji, sprzedając produkty fizycznie dostępne na półkach naszych partnerów – podsumowuje Konrad Kierklo.