Shuttout wkracza na rynek międzynarodowy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

11 czerwca zakończyli z sukcesem kampanię na Polak Potrafi zbierając 57 081 zł na realizację projektu. Właśnie ruszają w świat.

31 sierpnia ruszyła oficjalnie międzynarodowa odsłona Shuttout.com – Społecznościowej platformy umożliwiającej tworzenie i branie udziału w konkursach fotograficznych z nagrodami pieniężnymi. Platforma tworzona jest przez pasjonatów i dla pasjonatów fotografii. Wyróżnia ją to, że model głosowania jest w pełni społecznościowy, a nagrody pieniężne rosną wraz z ilością uczestników danego konkursu. Jest to możliwe, dzięki niewielkiemu wpisowemu, które jest przeznaczane na nagrody.

fot. pixabay.com

Twórcy wierzą, że są w stanie rywalizować z liderami na rynku, dając pasjonatom fotografii to, czego nie daje Instagram – możliwość zamiany społecznościowych lajków, na realne pieniądze na rozwój swojej pasji.

Model biznesowy oraz sam pomysł został doceniony przez wiele osób z polskiej branży startupowej, m.in. Michała Sadowskiego (Brand24), Pawła Tkaczyka (Midea), z którym konsultowane są tematy związane z grywalizacją. Shuttout wspierany jest także przez środowisko fotograficzne, m.in. Michała Mrozka (Magazyn Pokochaj Fotografię), Michała Koralewskiego (Grupa Mobilni), oraz Erika Witsoe, amerykańskiego fotografa ze Seattle, mieszkającego na co dzień w Poznaniu.

Aktualnie Shuttout działa w wersji demonstracyjnej, w której bezpłatnie można przetestować mechanizm funkcjonowania platformy. Twórcy planują uruchomić wersję, w której będzie można wygrywać realne pieniądze jesienią 2015 roku.

Od 27 kwietnia, kiedy uruchomiona została pierwsza, prototypowa wersja platformy, stworzona na potrzeby kampanii na Polak Potrafi, zorganizowane zostały 34 konkursy, 2037 użytkowników wrzuciło 1147 zdjęć oraz oddanych zostało w sumie 9746 głosów na zdjęcia konkursowe.

Platformę współtworzy Tonik Studio – studio graficzne, oraz Bitnoise – software house z Poznania. Zgodnie z deklaracjami, twórcy budują platformę od razu z myślą o globalnym rynku, stąd też decyzja, aby cały projekt od razu realizować w 100% po angielsku.

To nie była łatwa decyzja – przyznaje Mateusz Chłodnicki, pomysłodawca Shuttout – była ona jednak niezbędna, jeśli chcemy faktycznie dotrzymać obietnic i stworzyć miejsce o globalnym zasięgu. Rzucamy się na głęboką wodę, ale wierzymy, że dzięki temu, będziemy mogli pokazać na świecie, że Polak potrafi.

We wrześniu na platformie zostanie uruchomiony konkurs, w którym do wygrania będzie 1000$. Celem tego konkursu będzie zwiększenie zasięgu i dotarcie do użytkowników z całego świata.