Co zrobić, by reklamy wyÅ›wietlane na tabletach i smartfonach wywoÅ‚ywaÅ‚y u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalaÅ‚y pozyskiwać klientów?Â
fot. unsplash.com
Optymalizacja reklam
W czasach, gdy ponad 70% osób korzysta z Internetu oraz dokonuje zakupów na urzÄ…dzeniach mobilnych, reklama odpowiednio zoptymalizowania do rozdzielczoÅ›ci ich wyÅ›wietlaczy może stać siÄ™ jednym z najlepszych kanałów dotarcia do klienta i wygenerowania znaczÄ…cych zysków dla firmy. Z badaÅ„ przeprowadzonych prze IAB UK wynika, że aż 78% osób uważa, że najbardziej irytujÄ…ce reklamy to te, które nie sÄ… dostosowane do rozdzielczoÅ›ci smartfonów czy tabletów – sÄ… zbyt maÅ‚e, bÄ…dź zawierajÄ… zbyt dużo tekstu, przez co stajÄ… siÄ™ nieczytelne i trudniejsze w odbiorze.Â
Reklama wideo
Z roku na rok wzrasta liczba osób oglądających treści wideo na smartfonach i tabletach. W 2017 roku przeszło 50% wszystkich wyświetleń wideo, stanowiły te na urządzeniach mobilnych. Dlatego też, ważne jest aby marki tworzyły spersonalizowane reklamy wideo, zoptymalizowane do wyświetlaczy urządzeń mobilnych. Takie działania na pewno wzbudzą zaangażowanie i zainteresowanie wśród odbiorców, a tym samym pozwolą generować większe zyski.
Od dawna wiadomo, że obraz jest łatwiejszy w odbiorze niż treść, ponieważ ludzki mózg przetwarza informacje wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst. Reklamy zawierające treści wideo są narzędziem, które ma ogromny potencjał marketingowy. Jak wynika z badań YouAppi, CMO Mobile Marketing Guide, w 2018 roku aż 85% marketerów planuje zwiększyć budżet na reklamę wideo wyświetlaną na urządzeniach mobilnych.
Personalizacja reklam
Odpowiednie dopasowanie przekazu reklamowego wiąże siÄ™ z wykorzystywaniem danych o użytkownikach. Reklamy, których treÅ›ci dopasowane sÄ… do indywidualnego odbiorcy, pozwalajÄ… na budowanie silnej relacji z klientem. Ponad to, sprawiajÄ…, że klient czuje siÄ™ traktowany jako jednostka, a nie jedna z wielu osób, do których trafia ten sam przekaz. Dopasowanie reklamy do wieku, pÅ‚ci, zainteresowaÅ„ i miejsca zamieszkania pozwala wpÅ‚ynąć na emocje konsumenta. Personalizacja sprawia, że obiorca czuje siÄ™ wyróżniony, przez co chÄ™tniej dokonuje decyzji o zakupie oraz angażuje siÄ™ w przekazywane treÅ›ci.Â
Stale rosnąca liczba osób korzystających ze smartfonów i tabletów sprawia, że mobile marketing cały czas się rozwija, a reklama mobilna, ze względu na swój zasięg, staje się głównym i najskuteczniejszym sposobem docierania do konsumentów.
—
Mariusz Maksymiuk
CEO agencji interaktywnej Adexon
Ekspert w dziedzinie targetowania audience, analizy skutecznoÅ›ci oraz marketing automation. Posiada ponad 8-letnie doÅ›wiadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. PracowaÅ‚ w Independent Media na stanowisku dyrektora zarzÄ…dzajÄ…cego, gdzie odpowiadaÅ‚ m.in. za tworzenie struktur, business development, kreowanie nowych produktów oraz strategii marketingowej.Â
Â
Â