Silny, paneuropejski gracz technologiczny – taki ma być efekt inwestycji Value4Capital w e-commerce Univio

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Silny, paneuropejski gracz technologiczny – taki ma być efekt inwestycji Value4Capital w e-commerce Univio

Udostępnij:

Univio z pomocą funduszu private equity Value4Capital zamierza m.in. konsolidować krajowy rynek oraz zreplikować model rozwoju na arenie międzynarodowej.

Nowy partner obejmie pakiet większościowy w kapitale Univio. Współpraca skoncentruje się między innymi na dynamicznym rozwoju działań M&A, mających na celu pozyskiwanie firm o komplementarnej ofercie produktowej, również za granicą. Partnerstwo obejmie także wsparcie w rozwoju nowych usług skierowanych do nowych segmentów rynku.

Pod rękę z inwestorem

– Stworzenie silnego, paneuropejskiego gracza technologicznego wymaga kapitału, doświadczenia transakcyjnego oraz dostępu do międzynarodowej sieci kontaktów biznesowych. Od dłuższego czasu prowadziliśmy szczegółowy przegląd opcji strategicznych. Mając ambitne plany ekspansji, potrzebowaliśmy odpowiedniego partnera. Wybraliśmy fundusz private equity Value4Capital, który poza finansowaniem wnosi również niezbędne know-how w zakresie akwizycji i skalowania działalności w Polsce i na rynkach zagranicznych – podkreśla Grzegorz Kuczyński, CEO Univio.

– Zgodnie z naszą strategią inwestycyjną wspieramy firmy o sprawdzonym modelu biznesowym, stabilnej historii rentowności i dużym potencjale wzrostu. Univio spełnia te kryteria. Dostrzegamy olbrzymi potencjał dalszego rozwoju firmy – komentuje Rafał Ałasa, partner funduszu Value4Capital.

Value4Capital to ceniony inwestor private equity, mający na koncie sukcesy takich firm jak home.pl czy Shoper. Fundusz działa w formule “buy and build”, wspierając rozwój organiczny oraz akwizycje.

Po sukces pod nową nazwą

– Od lat wykorzystujemy ogromny potencjał rynków zagranicznych – mamy klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech czy krajach skandynawskich. Jesteśmy przekonani, że rynek europejski w nadchodzących latach znacząco przyspieszy. Celujemy w dalszy rozwój i ekspansję na rynku DACH, a następnie także w innych regionach Europy. Przygotowaliśmy się do tego gruntownie, a pozyskanie inwestora jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji naszej strategii – podkreśla Dominik Janes, Managing Partner Univio, odpowiedzialny za rozwój zagraniczny.

Zmiana nazwy na Univio (wcześniej firma działała pod marką Unity Group), ogłoszona we wrześniu 2024, była kolejnym krokiem na drodze międzynarodowej ekspansji, szczególnie na rynku DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). W tym celu w roku 2024 powstała spółka Univio Europe GmbH. Univio posiada doświadczenie w przejęciach (np. Empathy Interactive czy Global4Net), które chce teraz wykorzystać na arenie międzynarodowej, przy wsparciu inwestora.

– Zmieniające się otoczenie biznesowe i rosnąca rola konsolidacji sprawiają, że obszar M&As nabiera kluczowego znaczenia. Univio zamierza w pełni wykorzystać swój potencjał także na tym polu, szczególnie przy wsparciu silnego partnera, jakim jest Value4Capital – podkreśla Marek Lose, CFO Univio.

Univio chce także przyczynić się do ekspansji polskiego kapitału na rynkach zagranicznych i konsekwentnie uczestniczyć w konsolidacji europejskiego rynku technologii.

Upgrade oferty i rozbudowane możliwości rozwoju

Univio planuje rozwijać ofertę poprzez wejścia w nowe rozwiązania i perspektywiczne wertykały. Na rynkach zagranicznych Univio oferować będzie pełen ekosystem omnichannel, oparty o popularne lokalnie technologie. Już teraz poszerza swoją sieć partnerów technologicznych o Vtex, Shopware czy fulfillmenttools. Według prognoz wydatki na IT w 2025 roku wzrosną o 9,3%, a na oprogramowanie i usługi IT – aż o 14%. Univio zamierza rosnąć szybciej niż rynek, a pozyskanie inwestora zdecydowanie zwiększa na to szanse.

Czytaj także: