Simpl.rent i Fliko połączyły siły, aby zaoferować rynkowi najmu mieszkań zintegrowaną ścieżkę obsługi najemców. Dzięki wspólnej usłudze wynajmujący może przed podpisaniem umowy zweryfikować online tożsamość przyszłego najemcy, jego historię kredytową i płatniczą oraz sprawdzić, czy ma odpowiednie przychody w relacji do proponowanego czynszu. W pakiecie oferowanym przez simpl.rent najemca może również wykupić ubezpieczenia m.in. OC najemcy, wziąć pożyczkę na kaucję oraz podpisać umowy związane z wybranym mieszkaniem. Fliko, które dostarcza swoją usługę w formie aplikacji mobilnej dla najemcy oraz platformy CRM dla firmy zarządzającej najmem, usprawnia proces zarządzania nieruchomościami oraz podnosi komfort najemcy z użytkowania przestrzeni wspólnej w budynkach wielorodzinnych. Dzięki Fliko najemca może m.in. zgłosić usterkę, zarezerwować przestrzeń wspólną, rozliczyć czynsz najmu, współdzielić miejsca parkingowe, komunikować się z zarządcą, czy też otrzymywać na bieżąco aktualności dotyczące nieruchomości oraz społeczności najemców.
– Szacujemy, że do 2028 roku powstanie ponad 90 tys. mieszkań pod najem instytucjonalny. Za rozwojem tego sektora idzie coraz większa profesjonalizacja samego rynku mieszkaniowego, w czym duży udział mają startupy rozwijające usługi dedykowane najmowi. Duzi gracze, którzy inwestują w PRS wciąż uczą się procesów i specyfiki wynajmowania. Powstające rozwiązania pozwalają im na szybkie wdrożenie usprawnień w zarządzaniu najmem oraz do wsparcia nowych lokatorów, którzy coraz częściej wzorem bardziej rozwiniętych rynków decydują się na wynajem, niż na zakup mieszkania – mówi Przemysław Chimczak-Bratkowski, partner zarządzający w ThinkCo i prezes Fundacji Rynku Najmu.
– Wynajmujący instytucjonalni nie muszą szukać kilku rozwiązań lub tworzyć własnego, ponieważ razem z Fliko proponujemy pełną ścieżkę współpracy z najemcą, zintegrowaną w jednej aplikacji. Dzięki temu wspieramy proces pozyskania i obsługi najmu od momentu weryfikacji kandydatów, po codzienne zarządzanie zgłoszeniami. Klienci dzięki temu zyskują dedykowaną, profesjonalną obsługę, co polepsza doświadczenie ze współpracy z daną firmą. Planujemy dodawać kolejne funkcjonalności w miarę rozwoju obu startupów – mówi Filip Dykas, współzałożyciel simpl.rent.
 – To, co przyświecało nam w trakcie tworzenia Fliko, to chęć dostarczenia kompleksowego ekosystemu rozwiązań dla rynku najmu, a współpraca z simpl.rent jest naturalnym kierunkiem rozwoju i odpowiedzią na potrzeby rynku. Dzięki naszej współpracy spełniamy wymagania końcowego użytkownika zarówno tego, który zarządza nieruchomościami, jaki i tego, który na co dzień z nieruchomości korzysta, czyli najemcy. Fliko nie tylko ułatwia obu stronom codzienne funkcjonowanie w obszarze nieruchomości, ale również gwarantuje budowę nowych doświadczeń i pozytywnych emocji po stronie najemcy, co niewątpliwie przekłada się na wymierne korzyści dla właścicieli nieruchomości – mówi Ksawery Dzitko, współzałożyciel Fliko.
Z Certyfikatu Najemcy stworzonego przez simpl.rent korzystają liderzy rynku nieruchomości m.in. Otodom, Vantage Development i Vonder.