simpl.rent i Fliko wspólnie digitalizują najem

Dodane: 30.09.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Dzięki wspólnej usłudze simpl.rent i Fliko, łączącej platformę do weryfikacji finansowej najemców oraz aplikacji do zarządzania społecznością mieszkańców, zarządzający najmem mieszkań mają do dyspozycji zintegrowaną ścieżkę obsługi najemców, która wspiera obie strony najmu od momentu poszukiwania mieszkania i przez cały okres korzystania z wynajmowanego lokalu.

Simpl.rent i Fliko połączyły siły, aby zaoferować rynkowi najmu mieszkań zintegrowaną ścieżkę obsługi najemców. Dzięki wspólnej usłudze wynajmujący może przed podpisaniem umowy zweryfikować online tożsamość przyszłego najemcy, jego historię kredytową i płatniczą oraz sprawdzić, czy ma odpowiednie przychody w relacji do proponowanego czynszu. W pakiecie oferowanym przez simpl.rent najemca może również wykupić ubezpieczenia m.in. OC najemcy, wziąć pożyczkę na kaucję oraz podpisać umowy związane z wybranym mieszkaniem. Fliko, które dostarcza swoją usługę w formie aplikacji mobilnej dla najemcy oraz platformy CRM dla firmy zarządzającej najmem, usprawnia proces zarządzania nieruchomościami oraz podnosi komfort najemcy z użytkowania przestrzeni wspólnej w budynkach wielorodzinnych. Dzięki Fliko najemca może m.in. zgłosić usterkę, zarezerwować przestrzeń wspólną, rozliczyć czynsz najmu, współdzielić miejsca parkingowe, komunikować się z zarządcą, czy też otrzymywać na bieżąco aktualności dotyczące nieruchomości oraz społeczności najemców.

– Szacujemy, że do 2028 roku powstanie ponad 90 tys. mieszkań pod najem instytucjonalny.  Za rozwojem tego sektora idzie coraz większa profesjonalizacja samego rynku mieszkaniowego, w czym duży udział mają startupy rozwijające usługi dedykowane najmowi. Duzi gracze, którzy inwestują w PRS wciąż uczą się procesów i specyfiki wynajmowania. Powstające rozwiązania pozwalają im na szybkie wdrożenie usprawnień w zarządzaniu najmem oraz do wsparcia nowych lokatorów, którzy coraz częściej wzorem bardziej rozwiniętych rynków  decydują się na wynajem, niż na zakup mieszkania – mówi Przemysław Chimczak-Bratkowski, partner zarządzający w ThinkCo i prezes Fundacji Rynku Najmu.

– Wynajmujący instytucjonalni nie muszą szukać kilku rozwiązań lub tworzyć własnego, ponieważ razem z Fliko proponujemy pełną ścieżkę współpracy z najemcą, zintegrowaną w jednej aplikacji. Dzięki temu wspieramy proces pozyskania i obsługi najmu od momentu weryfikacji kandydatów, po codzienne zarządzanie zgłoszeniami. Klienci dzięki temu zyskują dedykowaną, profesjonalną obsługę, co polepsza doświadczenie ze współpracy z daną firmą. Planujemy dodawać kolejne funkcjonalności w miarę rozwoju obu startupów – mówi Filip Dykas, współzałożyciel simpl.rent.

 – To, co  przyświecało nam w trakcie tworzenia Fliko, to chęć dostarczenia kompleksowego ekosystemu rozwiązań dla rynku najmu, a współpraca z simpl.rent jest naturalnym kierunkiem rozwoju i odpowiedzią na potrzeby rynku. Dzięki naszej współpracy spełniamy wymagania końcowego użytkownika zarówno tego, który zarządza nieruchomościami, jaki i tego, który na co dzień z nieruchomości korzysta, czyli najemcy. Fliko nie tylko ułatwia obu stronom codzienne funkcjonowanie w obszarze nieruchomości, ale również gwarantuje budowę nowych doświadczeń i pozytywnych emocji po stronie najemcy, co niewątpliwie przekłada się na wymierne korzyści dla właścicieli nieruchomości – mówi Ksawery Dzitko, współzałożyciel Fliko.

Z Certyfikatu Najemcy stworzonego przez simpl.rent korzystają liderzy rynku nieruchomości m.in. Otodom, Vantage Development i Vonder.