Blisko 40% właścicieli firm small biznes twierdzi, że najlepszym źródłem pozyskiwania nowych zleceń dla ich firm są rekomendacje dotychczasowych klientów – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl – porównywarkę usług.
O wysokim znaczeniu takich rekomendacji mówią właściciele firm niezależnie od ich wielkości, chociaż minimalnie większe znaczenie mają one w przypadku firm najmniejszych.
Na drugim miejscu, wśród źródeł nowych klientów, znalazły się rekomendacje od znajomych (18% wskazań) – mają ona największe znaczenie dla firm małych i dopiero startujących na rynku.
Na kolejnych miejscach znalazły się działania promocyjne prowadzone w internecie (15%) i działania promocyjne prowadzone poza Internetem (7%).
„Badania pokazują jak duże jest znaczenie rekomendacji zadowolonych klientów dla rozwoju biznesu” – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl – „Z drugiej strony warto zastanowić w jaki sposób takie rekomendacje w dobie internetu maksymalnie wykorzystać i szeroko nagłośnić”
Zastanawiają się nad tym również badani przedsiębiorcy. Aż 76% spośród nich stwierdziło, że chciałby mieć możliwość publikowania w internecie rekomendacji uzyskanych od swoich klientów.
Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.
źródło: informacja prasowa