W tym celu rozpoczęła emisję akcji w oparciu o crowdfunding udziałowy, korzystając z pomocy Beesfund.com.
Na zdjęciu: Sebastian Starzyński, Prezes Zarządu TakeTask | fot. materiały prasowe
Firma TakeTask powstała w odpowiedzi na realną potrzebę rynku. Działalność w Polsce opiera o sieć “agentów” – użytkowników aplikacji, którzy odpłatnie zbierają dane z rynku w czasie rzeczywistym. Firmę od konkurencji odróżnia oparty na gamifikacji system premiowania za wykonane zadania. Ten sprawdzony na rodzimym rynku model biznesowy oraz przetestowana strategia CRM i sales automation ma szansę zaistnieć za granicą i stworzyć firmie przewagę konkurencyjną.
W realizacji planów związanych ze skalowaniem biznesu ma pomóc zbudowanie społeczności inwestorów z pomocą Beesfund.com i pozyskanie 400 tys złotych ze sprzedaży akcji. Spółka wyemitowała w tym celu 8000 akcji, każda o wartości 50 PLN, które można nabyć przez stronę: https://operacjataketask.pl/. Zebrane środki umożliwią rozpoczęcie sprzedaży na rynkach globalnych oraz rozwój w innych kierunkach, jeżeli chodzi o zakres świadczonych usług. Dzięki pozyskaniu kapitału od społeczności Beesfund.com oraz prywatnych inwestorów, możliwe będzie osiągnięcie przez TakeTask przychodu na prognozowanym poziomie 2,400 tys. PLN w 2018 r.
– Podstawą naszej strategii jest wyjście poza obszar badań i realizacja bardzo różnorodnych zadań zarówno dla dużych korporacji jak i małych firm. Chcemy rozwijać sprzedaż produktów i usług, realizować dostawy zakupów ze sklepów online, obsługiwać audyty dla firm leasingowych itp. – podkreśla Sebastian Starzyński, Prezes Zarządu TakeTask S.A.
Środki z emisji akcji na https://operacjataketask.pl/ spółka zamierza przeznaczyć na rozbudowanie działu sprzedaży i zatrudnienie sprzedawców z płynną znajomością języków obcych, by mogli oni prowadzić sprzedaż również na rynkach globalnych. Jednocześnie planuje zakup baz danych potencjalnych klientów i systemów wspierających działania sprzedażowe.
– Wychodząc na rynki zachodnie musimy przeznaczyć środki na zbudowanie społeczności użytkowników (agentów) i na ich aktywację, w pierwszym okresie funkcjonowania w danym kraju. Żeby przyspieszyć cały proces będziemy współpracować z innymi podmiotami, które zarządzają społecznościami. Pierwsze firmy już wyraziły zainteresowanie taką współpracą – zaznacza Sebastian Starzyński
Aby działać globalnie potrzebne są też zmiany w samej aplikacji. Najważniejsze to możliwość obsługi nowych branż (np. finansowa i ubezpieczeniowa, sklepy online, oraz sektor MŚP), integracja rozpoznawania obrazu – identyfikacji produktów na półce sklepowej na podstawie zdjęć (technologia przetestowana z sukcesem przez ABR SESTA) oraz wprowadzenie innych walut i języków obcych.
TakeTask wpisuje się szerszy trend rynkowy zwany ekonomią współpracy, pozwalający lepiej wykorzystać zasoby czasu, umiejętności czy bycia w danej lokalizacji.
– TakeTask, podobnie jak Beesfund.com, działają w oparciu o społeczne zaangażowanie. Widzimy, że społeczność naszych inwestorów z zainteresowaniem podchodzi do akcji TakeTask. Na tę chwilę sprzedano ponad 1000 akcji za sumę przekraczającą 55 tys. zł, a do końca emisji zostało jeszcze półtora miesiąca – przekonuje Piotr Loroch, COO Beesfund.com.