Skanuj produkty smartfonem. Sieć handlowa Piotr i Paweł automatyzuje proces zakupowy

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Sieć sklepów spożywczych Piotr i Paweł ruszyła z programem pilotażowym aplikacji „Skanuj i Kupuj”. Dzięki niej klienci mogą samodzielnie skanować produkty i dodawać je do koszyka. Program ma usprawnić proces zakupowy.

Bez kolejek 

– Klient przy użyciu własnego smartphone’a, który w tym przypadku pełni funkcję skanera, może samodzielnie skasować produkty, zapakować je do torby a następnie przy dedykowanym stanowisku zapłacić kartą za zakupy – tak o działaniu aplikacji „Skanuj i Kupuj” piszą przedstawiciele spółki. Według nich program skróci czas zakupów i usprawni funkcjonowanie sklepu. 

Póki co jednak z aplikacji skorzystać mogą tylko klienci Piotra i Pawła przy ul. Druskienickiej 12 w Poznaniu. Jeśli program pilotażowy przyniesie oczekiwane rezultaty, możemy się spodziewać, że rozwiązanie zostanie wdrożone w kolejnych punktach sprzedaży. Do tego aplikacja „Skanuj i Kupuj” służy do tworzenia listy z produktami, które kończą się w lodówce i składania zamówień z dostawą do domu.

Smartfonoobsługowy sklep w Szwecji 

Mieszkaniec niewielkiego miasteczka Viken w Szwecji poszedł o krok dalej i stworzył całodobowy, bezzałogowy sklep spożywczy. Dostać się do niego można tylko za pośrednictwem smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji BankID. Urządzenie służy również do samodzielnego skanowania produktów i finalizowania transakcji, która nie odbywa się bezpośrednio podczas zakupów. 

Kolejne pozycji z listy sumują się na rachunku użytkownika, a płatność schodzi z konta dopiero pod koniec miesiąca. Robert Ilijason, pomysłodawca przedsięwzięcia, zamierza rozpowszechnić „smartfonoobsługowe” sklepy w całej Szwecji. Planuje również dostosować je do potrzeb starszych osób, które nie potrafią obsługiwać smartfonów i aplikacji mobilnej.