Skokowy wzrost zysku e-Kiosk S.A. w I półroczu br.

skokowy wzrost zysku e kiosk sa w i polroczu br
Udostępnij:
Zysk netto spółki e-Kiosk S.A., największego dystrybutora e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media S.A.) wyniósł w I półroczu 2019 roku 827 tys. zł – to ponad 900 tys. złotych więcej, niż w I półroczu ubiegłego roku. O 450 tys. złotych wzrosły przychody gotówkowe, wyniosły one w I półroczu br. 5,04 mln zł. Spółka zanotowała też zysk EBIDTA, który w pierwszych 6 miesiącach 2019 roku wyniósł 1,23 mln zł przy 582 tys. zł rok wcześniej.

– Bardzo cieszymy się z wyników za sześć miesięcy, bo pokazuje to, że wysiłek włożony
w proces optymalizacji kosztów w spółce, rozpoczęty w czwartym kwartale 2018 r. przynosi pożądane owoce. Sukcesywnie realizujemy program zwiększania efektywności wszystkich kanałów dystrybucji, za co należą się szczególne podziękowania całemu zespołowi. Jesteśmy na etapie wprowadzania bardzo ważnych i dużych projektów w spółce – mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk. S.A.

e-Kiosk S.A. kontynuuje działania skoncentrowane na wdrożeniu nowego systemu CRM (customer-relationship management). System polega na wprowadzeniu ułatwień w zakupie produktów, szybszym dostarczaniu treści i budowie nowej oferty produktowej w oparciu o specjalne rozwiązania, które są dostępne na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. W tej chwili trwa faza finalnych testów systemu.

Spółka kontynuuje również prace w kierunku wypracowania nowych mechanizmów e-commerce oraz w pełni transparentnego rozwiązania umożliwiającego zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wydawców prasowych e-Kiosk finalizuje także prace w zakresie wdrożenia automatycznego i ujednoliconego systemu raportowania sprzedaży ze zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji.

Wraz z końcem drugiego kwartału Spółka przygotowała też do komercjalizacji projekt „Get Licensed”, dofinansowany w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Opracowano założenia kampanii marketingowej i plan komunikacji z wydawcami. Trwają finalne testy systemu przed pierwszym komercyjnym uruchomieniem w serwisie www.parkiet.com.