Połączenia głosowe na Slacku
We wtorek podczas konferencji w San Francisco przedstawiciele Slacka zdradzili plany rozwoju spółki. Poinformowali, że wkrótce zamierzają wzbogacić komunikator o kilka nowych funkcji. Wśród nich wymienili: rozmowy głosowe, wideo rozmowy, narzędzie do formatowania wiadomości tekstowych, udostępnianie widoku ekranu innym użytkownikom, a także prostszy system wyszukiwania informacji i plików wewnątrz aplikacji.
Na zdjęciu: Stewart Butterfield, CEO Slacka | fot. by Mohamed Nanabhay, flickr.com CC by 2.0 modyfikacja: 632×348
Następnego dnia uruchomili jedną z wcześniej wspomnianych opcji. I tak, za pośrednictwem Slacka internauci mogą już nawiązywać ze sobą połączenia głosowe. Póki co, funkcja ta jest w fazie testów i działa jedynie w przypadku desktopowej wersji komunikatora i tej, którą otwieramy w przeglądarce Google Chrome. Ponadto na czas testu z usługi skorzystać może jedynie część użytkowników. Klikając tutaj, administratorzy kont mogą sprawdzić, czy aktualizacja dotyczy również ich profili.
Komunikacja w pracy ma być łatwiejsza
Dzięki nowododanej funkcji, komunikator ten ma być jeszcze wygodniejszy. – Misją Slacka jest uczynić życie zawodowe prostszym, bardziej przyjemnym i produktywnym. Połączenia głosowe są ważną formą komunikacji, a więc odpowiednim wyborem dla Slacka – powiedziała w rozmowie z serwisem TechCrunch April Underwood, manager ds. produktu w spółce. Dodała, że rozwiązanie to będzie użyteczne dla zespołów, które w pracy komunikują się za pośrednictwem aplikacji.
Niebawem na Slacku mają pojawić się również wideo rozmowy i możliwość udostępniania widoku ekranu innym użytkownikom. We wdrożeniu tych opcji pomoże spółce zespół ScreenHero – startup ten w 2015 roku kupił Slack. Nie wiadomo natomiast co oznacza „niebawem”, a więc nie znamy dokładnego terminu, kiedy wyżej wymienione funkcje zostaną dodane do komunikatora.
2,3 mln osób używa Slacka
Można przypuszczać, że przedstawiciele firmy spodziewają się, że wraz z udostępnieniem nowości, wzrośnie liczba użytkowników. Tych, aktywnie każdego dnia korzysta ze Slacka już 2,3 mln, czyli o sześćset tysięcy więcej niż w październiku ubiegłego roku. Spośród nich 675 tysięcy płaci za dostęp do usługi.
Zdjęcie główne artykułu z pixabay.com