Dzięki temu partnerstwu marka SMSAPI chce przyspieszyć proces wchodzenia na kolejne europejskie rynki. W czerwcu obie spółki podpisały list intencyjny w sprawie dołączenia SMSAPI do grupy Link. Warunkiem finalizacji transakcji, jest satysfakcjonujący wynik due diligence oraz zgoda rady nadzorczej Link.
Firma ComVision została założona w Gliwicach w 2004 przez Marka Bardzińskiego i Grzegorza Łysiuka. Spółka jest właścicielem marki SMSAPI, platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS, której udział w polskim rynku wynosi 40 proc. SMSAPI obsługuje blisko 6 tys. aktywnych polskich i zagranicznych klientów. Wśród klientów platformy znajdują się agencje marketingowe, urzędy oraz firmy korzystające z komunikacji SMS ze swoimi klientami.
– Norweska grupa doceniła szereg naszych rozwiązań m.in. technologicznych, który planują w szybkim czasie wdrożyć w innych krajach, w których działa. Dzięki tej zmianie nasi obecni i przyszli klienci zyskają dostęp do najnowszych rozwiązań komunikacyjnych jak np. RCS. Jako lider marketingu SMS w Polsce szukamy nowych rynków i wyzwań. Dołączenie do Link Mobility Group jest okazją do dalszego rozwoju naszej firmy, i to w ramach dynamicznie rozwijającej się międzynarodowej grupy. Chcemy wnieść wartość dodaną w postaci naszych rozwiązań, jak i czerpać z wiedzy i doświadczenia norweskiej spółki – mówi Wojciech Kaczmarek, prezes SMSAPI.
– To kolejny milowy krok w rozwoju Link w kierunku stworzenia lidera komunikacji SMS w Europie – mówi Arild Hustad, CEO Link Mobility Group. Polski rynek rozwija się dynamicznie, a sama firma ComVision posiada bardzo dobrze rozpoznawalną markę SMSAPI. Świadczy to o dużej skalowalności rozwiązania i będzie ono przez nas implementowane na innych rynkach. Dzięki silnej pozycji marki SMSAPI będziemy mieć także możliwość wdrożenia naszych innowacyjnych rozwiązań na rynku polskim.
W 2016 roku gliwicka spółka miała 9,27 mln euro przychodów i skorygowany EBITDA na poziomie 2,05 mln euro.
Link Mobility Group jest jednym z wiodących i dynamicznie rozwijających się europejskich dostawców usług mobilnych B2C. Siedziba firmy znajduje się w Oslo, spółka posiada także biura w 12 europejskich miastach w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Niemczech, Estonii i Łotwie. Spółka notowana jest na norweskiej giełdzie. W 2016 r. zanotowała przychody na poziomie 1 mld norweskich koron (104 mln euro) oraz zysk EBIDTA w wysokości 122 milionów koron (12,7 mln euro).