Snap Inc. przejmuje startup StreetCred zajmujący się danymi o lokalizacji

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Snap Inc. przejmuje startup StreetCred zajmujący się danymi o lokalizacji

Udostępnij:

Snap Inc. poinformował, że przejął StreetCred. Startup tworzy platformę zbierającą dane związane z lokalizacją. Szczegóły finansowe nie zostały podane, ale wiadomo, że StreetCred przestanie istnieć, a jego zespół zostanie włączony do Snapa.

Jak donosi serwis Techcrunch.com Snap Inc. poinformował, że technologia StreetCred pomoże stworzyć nowe obszary produktów wokół Snap Maps, spersonalizowanej funkcji opartej na lokalizacji, którą firma wprowadziła w czerwcu 2017 roku. Umożliwia ona użytkownikom między innymi sprawdzanie, gdzie w danym momencie są ich znajomi oraz udostępnianie swojej lokalizacji.

Inwestycje Snap Inc.

Snap bacznie przygląda się scenie startupowej i wyszukuje dla siebie perełki. Na początku zeszłego roku gigant zainwestował 166 milionów dolarów w firmę technologiczną z Ukrainy AI Factory. Zajmuje się ona technologią sztucznej inteligencji. Zanim doszło do przejęcia oba podmioty współpracowały wspólnie nad animowanymi zdjęciami selfie (Cameos) na Snapchacie.

Miesiąc po tym przejęciu Snap poinformował, że rusza z kolejną edycją własnego akceleratora (akcelerator został uruchomiony w 2018 roku). Startupy, które wzięły udział w akceleracji Yellow przez 14 tygodni budowały rozwiązania związane z tworzeniem treści i technologiami mobilnymi. To pokazuje, że gigant jest bardzo mocno zainteresowany ekosystemem startupowym. 

– Od momentu powstania dwóch pierwszych programów Yellow widzimy, że startupy podchodzą do kreatywności mobilnej angażując w swoje projekty różne narzędzia, jak rzeczywistość rozszerzoną, platformy, handel i media. Ta edycja programu pokazuje nam, że na skrzyżowaniu kreatywności i technologii nie brakuje innowacji i cieszymy się, że możemy być częścią podróży każdej z wybranych do programu firm  – mówił wtedy Mike Su, dyrektor Yellow.

Snap na wzroście

Snap ma się dobrze nie tylko, jeśli chodzi o inwestycje. Pandemia koronawirusa nie pokrzyżowała planów firmy. W czasie kryzysu epidemiologicznego w pierwszej połowie 2020 roku przychody Snapchata wzrosły o 44 proc., a liczba użytkowników o 20 proc.. Natomiast w II kwartale 2020 roku liczba użytkowników serwisu oraz jej przychody wzrosły o 17 proc. rok do roku.

Według ostatnich oficjalnych danych najwięcej użytkowników Snapa to mieszkańcy USA (90 mln) i Europy (71 mln). Pozostałe części świata dają firmie 77 mln użytkowników. Najnowsze inwestycje pokazują, że Snap nie zwalnia tempa i być może niebawem pojawią się jakieś nowości w platformie.