– Od momentu powstania dwóch pierwszych programów Yellow widzimy, że startupy podchodzą do kreatywności mobilnej angażując w swoje projekty różne narzędzia, jak rzeczywistość rozszerzoną, platformy, handel i media. Ta edycja programu pokazuje nam, że na skrzyżowaniu kreatywności i technologii nie brakuje innowacji i cieszymy się, że możemy być częścią podróży każdej z wybranych do programu firm – powiedział Mike Su, dyrektor Yellow w oświadczeniu, które cytuje serwis adweek.com.
Akcelerator Snap Inc. zadebiutował w maju 2018 roku. Na jego stronie czytamy: „Ekscytują nas przyszłość treści mobilnych, opowiadanie historii oraz twórcami, którzy będą przesuwać artystyczne granice tego, co jest możliwe dzięki treściom mobilnym.”
Firmy, które zakwalifikowały się do najnowszej edycji programu otrzymały każda po 150 tys. dolarów inwestycji kapitałowych, mentoring od weteranów branży (wewnątrz i na zewnątrz Snapa), możliwość uczestnictwa w wydarzeniach sieciowych z twórcami medialnymi, dostęp do kreatywnych powierzchni biurowych w Los Angeles, wsparcie handlowe i partnerstwa, w tym możliwość dystrybucji swojego rozwiązania na Snapchat.
Jak podkreśla serwis tubefilter.com każdy ze startupów w zamian za otrzymane dofinansowanie przekaże Snapowi 6 proc. udziałów w swojej firmie. Tegoroczni uczestnicy pochodzą z całego świata: Oakland, Londyn, Cambridge, Dallas, Los Angeles, Wilno, Seul.
Oto startupy, które się zakwalifikowały:
- Brightly to platforma, w której prezentowane są marki i produkty z całego świata, które są tworzone w sposób etyczny. Produkty, które pojawiają się na platformie są wykonane z materiałów, które są pozyskiwane w sposób zrównoważony i nadają się do recyklingu.(Oakland, CA)
- Charli Cohen jest nową marką modową, która tworzy ubrania w stylu industrialnym. Opierając się na podstawowych wartościach zrównoważonego rozwoju i przejrzystości marka produkuje ograniczone ilości ubrań, które szyte są w Leicester, Porto i Szanghaju, z najwyższej jakości materiałów z Mediolanu. (Londyn, Wielka Brytania)
- Hardworkers to cyfrowa społeczność Amerykanów z klasy robotniczej, którzy na platformie mogą wyrażać siebie, uczyć się od siebie nawzajem i pokazywać, że są dumni z ciężkiej pracy, jaką wykonują. (Cambridge)
- Mogul Millennial jest cyfrową platformą medialną dla przedsiębiorców i liderów korporacyjnych z pokolenia millenialsów. Na platformie można znaleźć branżowe treści, których autorami są osoby z całego świata w tym liderzy przemysłu, eksperci ds. kariery, przedsiębiorcy i znane osoby. (Dallas, TX)
- Nuggetverse, twórcy startupu stworzyli postać komiksową Tubbyego Nuggeta, misia który ma już 190 tys. fanów. Seria animowanych GIF-ów, w roli głównej z misiem przekroczyła 80 milionów widzów w ciągu pierwszych 24 godzin. Teraz młodzi twórcy rozszerzyli swoją działalność o produkcję pluszaków na wzór głównego bohatera GIF-ów. (Los Angeles, CA)
- SketchAR to aplikacja mobilna oparta na sztucznej inteligencji, służąca do nauki rysunku z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej. Długofalowa strategia polega na zbudowaniu bardzo spersonalizowanej platformy do nauki rysowania, dzielenia się kreatywnością i inspiracją ze społecznością artystyczną. (Wilno, Litwa)
- Stipop to platforma treści, na której każdy może tworzyć własne naklejki, które można wykorzystywać w chatach. (Seul, Korea Południowa)
- TRASH to rozwiązanie wideo typu one-tap, które wykorzystuje kinematografię do badania klipów, określania najważniejszych ich elementów i składania tych chwil w historie. (Los Angeles, CA)
- Veam to narzędzie dedykowane nastolatkom, które służy do poznawania przyjaciół w okolicy. (Seul, Korea Południowa)
- Wabisabi Design, interaktywna firma rozrywkowa założona przez grupę doświadczonych twórców gier wideo, urządzeń mobilnych i efektów wizualnych, która w ciągu ostatniego roku stworzyła ponad tuzin mini-gier AR. (Miasto Meksyk, Meksyk)