Przychody firmy wzrosły w tym kwartale o 44%. Jednak strata netto firmy zmniejszyła się tylko nieznacznie do 305,9 mln dolarów, czyli 21 centów za akcję, z 310,4 mln dolarów, czyli 23 centów za akcję w porównaniu do 2019 r.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników na Snapchacie wzrosła o 20% do 229 milionów w pierwszym kwartale zakończonym 31 marca (w porównaniu do roku poprzedniego). Liczba użytkowników w IV kwartale ubiegłego roku wyniosła 218 mln.
Wzrosły przychody z reklam
Przychody ze sprzedaży reklam w aplikacji wzrosły o 44% (w stosunku do roku 2019) do 462,47 mln dolarów. Firma stwierdziła, że wyższe przychody w pierwszych dwóch miesiącach kwartału zrekompensowały niższy wzrost w marcu, kiedy to reklamodawcy zaczęli zmniejszać budżety marketingowe. Analitycy zaś spodziewali się przychodów w wysokości 428,80 mln dolarów w I kwartale.
Firma powiedziała, że będzie przesuwać swoich pracowników z zespołu sprzedaży do obsługi reklamodawców w branżach takich jak gry, rozrywka domowej i towary konsumpcyjne. Poza tym Snap chce pomóc studiom filmowym przestawić się na cyfrowe lub strumieniowe emitowanie filmów.
– Te wysokie stopy wzrostu na początku kwartału odzwierciedlają nasze inwestycje w widzów, produkty reklamowe i optymalizację oraz dają nam wiarę w naszą zdolność do długoterminowego wzrostu przychodów – powiedział Evan Spiegel, CEO Snapa.
Firma badawcza eMarketer obniżyła w raporcie z zeszłego miesiąca szacunki wzrostu dla światowej branży reklamowej w tym roku do 7% z 7,4% (to różnica 20 miliardów dolarów) z powodu koronawirusa. Średni przychód na użytkownika w pierwszym kwartale wyniósł 2,02 dolarów, co oznacza wzrost z 1,68 dolarów w roku ubiegłym.
Snap uruchomił akcelerator
W lutym jeszcze przed wybuchem epidemii Snap uruchomił akcelerator, do którego wybrał 10 startupów. W programie Yellow wytypowane zespoły z całego świata mają przez 14 tygodni budować rozwiązania związane z tworzeniem treści i technologiami mobilnymi.
Startupy, które zakwalifikowały się do najnowszej edycji programu otrzymały po 150 tys. dolarów inwestycji kapitałowych, mentoring od ekspertów z branży, możliwość uczestnictwa w wydarzeniach sieciowych z twórcami medialnymi, dostęp do kreatywnych powierzchni biurowych w Los Angeles, wsparcie handlowe czy partnerstwa.