O rozwiązaniu Social WiFi i możliwościach, jakie ono oferuje, opowiada Karol Nowalski, CPO, Social WiFi.
Co umożliwia Wasze rozwiązanie?
Jak dotrzeć do klienta? Odpowiedź jest stosunkowo prosta, jeżeli firma działa wyłącznie w internecie. Co jednak, jeżeli Twoim zadaniem jest promowanie stacjonarnego biznesu, np. restauracji czy centrum handlowego?
Dla takich obiektów, poznanie odbiorców to spore wyzwanie. Klient pojawia się, dokonuje zakupu i znika. Nie ma szeroko przyjętych mechanizmów, które pozwalają na kontakt z odbiorcą offline’owym już po jego wizycie.
Social WiFi zapełnia tę lukę, zbierając dane klientów i w oparciu o nie umożliwiając prowadzenie komunikacji marketingowej. Koncentruje się na czterech pytaniach:
- Kim są Twoi klienci?
- Czy są zadowoleni?
- Czy do Ciebie wracają?
- Czy polecają Twoje usługi?
Po zidentyfikowaniu klienta, wbudowany zestaw narzędzi marketing automation pozwala na targetowanie poszczególnych grup odbiorców. System pozwala np. automatycznie przywitać osobę odwiedzającą po raz pierwszy, zapytać o jakość obsługi po opuszczeniu obiektu, czy zaprosić do wizyty z okazji zbliżających się urodzin.
Poznanie odpowiedzi na powyższe pytania zapewnia offline’owym biznesom taką samą przewagę, jaką mają firmy z sektora e-commerce. Jeżeli chcesz promować stacjonarną działalność, Social WiFi to strzał w dziesiątkę.
Jaką macie przewagę nad konkurencją?
Social WiFi wyróżnia się na rynku możliwością bezpośredniej instalacji na większości sieci WiFi. Konkurencyjne rozwiązania są dużej mierze ograniczone przez konieczność wykorzystania określonego sprzętu. Dzięki relacjom z producentami infrastruktury sieciowej i zbudowaniu z nimi integracji, wdrożenie Social WiFi, nawet na drugim końcu świata, zajmuje jedynie kilka minut.
Ta przewaga pozwala nam operować w modelu subskrypcyjnym i oferować bezpłatny okres próbny – nikt nie jest w stanie lepiej ocenić, czy produkt jest skuteczny, niż jego odbiorca, a dla nas to stosunkowo niewielki koszt. Po udanym okresie próbnym, klient może zdecydować się na subskrypcję miesięczną lub z góry opłacić roczną licencję.
Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?
Na czele założonej w 2013 roku spółki Social WiFi stoi zespół specjalistów – Paul Webster (CEO), Karol Nowalski (CPO) i Jakub Gocławski (CTO). Jako zarząd wspierani są również przez założyciela i członka rady nadzorczej, Artura Racickiego, który skupia się na rozwoju biznesów w sektorze clean-tech.
Jakie są plany dalszego rozwoju?
Naszym celem jest udostępnianie narzędzi do skutecznej obsługi klienta, zbierania feedbacku i reagowania na niego, by poprawiać jakość usług. Chcemy dalej rozwijać ten aspekt działalności i poszerzać wachlarz dostępnych rozwiązań. Aktualnie badamy możliwości wdrażania w tym celu kanałów komunikacji live. Przyspieszenie procesu zbierania i reagowania na opinie przyczyniać się będzie do dalszego budowania pozytywnego wizerunku naszych klientów – dla użytkownika szybkość otrzymania odpowiedzi jest niemal tak ważna, jak jej jakość.
Jakie są Waszym zdaniem obecnie najważniejsze trendy w martechu?
Na martech w znacznym stopniu wpłynie pandemia – w jakim, przyjdzie nam dopiero zobaczyć. Możemy przypuszczać, że wraz z rosnącą stopą bezrobocia i mniejszą przeciętną kwotą do dyspozycji na frywolne wydatki, do łask wrócą akcje i strony zniżkowo-promocyjne, podobnie jak po kryzysie w 2008 r. Konsumenci zamiast chęci zakupienia jak najlepszych doświadczeń w ramach swojego budżetu, będą prawdopodobnie przemieszczali się w kierunku zakupu, byle taniej.