SoftBank kontynuuje inwestowanie w innowacyjne firmy z branży transportowej – tym razem w startup technologiczny ParkJockey, który stworzył platformę przeznaczoną na rynek parkingowy. Dzięki tej inwestycji wartość startupu podniosła się do 1 mln zlotych.
ParkJockey został założony w 2013 roku w Miami na Florydzie. Firma oferuje platformę, która pomaga właścicielom nieruchomości komercyjnych lepiej zarabiać na parkingach oraz obsługiwać operacje na dużych obiektach i stadionach. Platforma ParkJockey oferuje też inne funkcje, takie jak m.in. automatyczne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych czy usługę pay-by-app. Aplikacja firmy może być również wykorzystywana przez kierowców do skuteczniejszego znajdowania miejsc parkingowych.
Wraz z informacjami o inwestycji SoftBanku w startup, ParkJockey ogłosił też, że nabywa dwóch dużych operatorów parkingowych ze Stanów Zjednocznych – Imperial Parking Corporation oraz Citizens Parking Inc.
Czytaj też: Startupowa 5: branża motoryzacyjna (cz. 1)