Sotrender uruchamia Sombrero, aplikację dla początkujących marketerów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Sotrender na piąte urodziny przygotował dwa nowe produkty, darmową aplikację mobilną Sombrero, skierowaną do początkujących marketerów i sektora MŚP oraz analizę płatnej komunikacji, skierowaną do agencji i dużych marek.

Sombrero, osobisty trener e-marketingu

Aplikacja Sombrero zadebiutowała w sklepach Google Play i Apple Appstore na początku września br. To wyjątkowy produkt skierowany do mających niewielkie doświadczenie w e-marketing. Sombrero został zaprojektowany jako osobisty asystent i trener marketingowy.

Sombrero uczy efektywnego wykorzystywania potencjału internetu i mediów społecznościowych. Obecność w sieci daje małym i średnim przedsiębiorstwom ogromny potencjał marketingowy. Niestety, jest on wykorzystywany w nieefektywny sposób lub za rzadko. Istotą działania Sombrero jest motywowanie do wypełniana planu treningowego, który jest podstawą do osiągnięcia sukcesu – mówi Beata Zielińska, product manager Sombrero.

Podstawowy plan treningowy składa się z 20 zadań obejmujących takie tematy, jak kreacja treści, mierzenie skuteczności komunikacji, branding i optymalizacja profili w mediach społecznościowych, obsługa klienta, grupa docelowa oraz reklama w social media.

Sombrero uczy korzystania z najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebooka, Twittera oraz Instagrama, a także skutecznego prowadzenia bloga firmowego.  Zadania zostały oparte na eksperckiej wiedzy zgromadzonej przez pięć lat pracy z ponad 800 profesjonlaistami oraz autorskich algorytmach.

Analiza płatnej komunikacji

Wraz ze spadającym zasięgiem organicznym sponsorowanie postów staje się głównym sposobem budowania zasięgów i docierania do klientów na Facebooku. Marketerzy, stratedzy i analitycy dokładnie śledzą dane dotyczące efektów i kosztów płatnej promocji własnej marki. Aby dobrze zaplanować skuteczną strategię komunikacji należy mieć jak najszerszy i najdokładniejszy obraz działań własnych oraz konkurencji. Dlatego Sotrender wprowadził nowy produkt skierowany do dużych marek oraz agencji.

Analitycy z Sotrender Research Team od kilku miesięcy testowali różne algorytmy z obszaru machine learning. Na unikalnej bazie danych (kilkanaście tysiecy profili z ponad 50 branż i kategorii produktowych) przetestowano różne podejścia i metody analityczne. Wybrana metoda tzw. lasów losowych osiąga skuteczność ponad 90%.

Algorytmy opierają się o dane publicznie i między innymi biorą pod uwagę: aktywności pod postem, historię zachowań osób angażujących się pod postem. Co więcej, w analogiczny sposób można także oszacować zasięgi, odsłony czy nawet kliknięcia. W ślad za tym, przyjmując uśredniony CPM, można estymować także łączne wydatki. Jedynym ograniczeniem jest brak możliwości analizy dark postów ze względów technicznych.

Badanie można przeprowadzić na życzenie, w dowolnym momencie, lub też prowadzić okresowo – co miesiąc lub co kwartał. Jest to dodatkowa usługa, nie wymaga konta w Sotrenderze.

fot. materiały prasowe