Wielu przedsiębiorców ma ten sam dylemat: „Skąd wziąć pieniądze na realizację projektu?” Opcji jest kilka. Wizyta w banku i kredyt, kampania crowdfundingowa albo znalezienie inwestora. Niestety nie zapukamy do wszystkich drzwi, chociażby dlatego że inwestorzy są po prostu trudno dostępni. Na szczęście w środowisku startupowym są organizowane eventy, ułatwiające przedsiębiorcom nawiązywanie kontaktów z właściwymi osobami.
Venture Day umożliwia pozyskanie kapitału
Jednym z takich wydarzeń jest konferencja Venture Day, która odbędzie się 19 i 20 listopada tego roku w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Impreza, organizowana przez Gdański Park Naukowo-Technologiczny i Fundację 3camp.pl, to szansa dla startupowców, wynalazców i pomysłodawców, aby spotkać się z bardziej doświadczonymi biznesmenami i inwestorami, a przede wszystkim pozyskać kapitał na rozwój projektów. Podczas konferencji nawiążą oni biznesowe kontakty z przedstawicielami funduszu venture capital, managerami R&D polskich i światowych koncernów oraz naukowcami.
To już trzecia edycja tego wydarzenia. – Planując pierwszą edycję Venture Day za cel obraliśmy sobie faktyczne połączenie nauki z biznesem. Zależało nam na konkretnym efekcie. Chcieliśmy, aby pomysłodawcy znaleźli najlepszych dla siebie inwestorów i odwrotnie. Jesteśmy po zaledwie dwóch edycjach, a już mamy na koncie kilka wejść kapitałowych. W tym roku, 20 listopada, wybrani pomysłodawcy będą mogli spotkać się nie tylko z funduszami kapitałowymi, prywatnymi inwestorami, ale także z przedstawicielami dużych koncernów zainteresowanych wdrażaniem innowacji – mówi Izabela Disterheft, Przedstawiciel Pomorskiej specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o. i Dyrektor Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Cztery etapy konferencji
Program konferencji Venture Day składa się z czterech bloków tematycznych. Pierwszym z nich są prelekcje, podczas których mówcy poruszą zagadnienia związane z komercjalizacją innowacyjnych rozwiązań, transferem technologii do biznesu oraz wsparciem rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach. Kolejnym punktem w agendzie wydarzenia jest debata umożliwiająca uczestnikom spotkania wymianę spostrzeżeń i doświadczeń.
Następnie pomysłodawcy najbardziej interesujących przedsięwzięć, będą mieli możliwość porozmawiania z inwestorami oraz przedstawicielami koncernów podczas indywidualnych spotkań w formule Speed Dating. W ciągu dwudziestominutowych rozmów, zadaniem startupowców będzie przekonanie ich, żeby wsparli finansowo, czy też wdrożyli do swojego przedsiębiorstwa realizowane przez nich projekty. Czwartym i ostatnim etapem konferencji będzie networking, polegający na swobodnych rozmowach i nawiązywaniu relacji.
Zgłoś się do 20 września! Liczba miejsc jest ograniczona
W jaki sposób możesz znaleźć się na evencie? Są dwie możliwości. Wystarczy kupić bilet, którego ceny zaczynają się od 120 złotych i pojawić się na konferencji Venture Day, jako „wolny słuchacz” albo do 20 września przedstawić swój pomysł na biznes za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego. Spośród nadesłanych propozycji organizatorzy konkursu we współpracy z partnerami merytorycznymi wybiorą najbardziej obiecujące projekty, a ich właściciele wezmą udział w wydarzeniu i powalczą o finansowanie podczas Speed Datingu. Ważna rzecz! Liczba miejsce jest ograniczona do 250, dlatego warto zgłosić się już teraz.
W zeszłorocznej edycji konferencji Venture Day, wzięło udział 220 uczestników. Aż 120 przedsiębiorców zgłosiło chęć wystąpienia w formule Speed Dating, z czego zakwalifikowały się 23 projekty. Jedenaście z nich zainteresowało inwestorów, z którymi pomysłodawcy wciąż prowadzą rozmowy. Sfinalizowano już trzy wejścia kapitałowe. Jeden z projektów właśnie finalizuje negocjacje. Organizatorzy wydarzenia liczą w tym roku na jeszcze lepsze efekty.
Artykuł sponsorowany