Stick and Play, nowa spółka w portfolio SpeedUp Venture Capital Group, to pierwsza na świecie usługa pozwalającą stworzyć grę z własną grafiką, która może być wklejana jako interaktywny post bezpośrednio na fanpage oraz tablice użytkowników Facebooka.
Do tej pory użytkownicy Facebooka by zagrać w grę udostępnianą w ramach aplikacji musieli wyrażać zgodę na dostęp do informacji na ich temat. Stick and Play oferuje inne, bardziej przyjazne dla użytkowników podejście. Wyróżnia nas przede wszystkim: kanał dystrybucji gier (newsfeed) i koszt dotarcia do użytkownika – mówi Paweł Jarco, pomysłodawca Stick&Play. By zagrać w grę wystarczy, że marka którą obserwujemy lub nasz znajomy opublikuje ją na tablicy. To tak samo proste jak otworzenie klipu z YouTube’a. Warunkiem dotarcia z grą do użytkownika przestaje być wyłącznie aplikacja, której musi zostawić swoje uprawnienia. Jesteśmy pierwszą na świecie platformą, która oferuje taki sposób dystrybucji gier społecznościowych – dodaje. O tym jak przyjemnie można spędzić czas z grami stworzonymi przez Stick and Play można się przekonać grając w kultową już grę Wilk i zając, którą można znaleźć dziś na fanpage’u platformy na Facebooku.
Rozwiązanie jest również ułatwieniem dla osób zajmujących się komunikacją marek w obszarze social media, które same mogą stworzyć grę w oparciu o gotowe mechanizmy oferowane przez Stick and Play. Za pomocą intuicyjnego panelu klient może podmienić każdy element graficzny w wybranej grze, zmienić jej trudność oraz zdecydować o jej charakterze: może ją ustawić jako konkurs z rankingiem bądź opublikować ją na swoim fanpage’u w poście jako szybką rozrywkę dla swoich fanów. Oferta platformy nie kończy się jednak na samym przygotowaniu gry. Intuicyjny panel daje pełną kontrolę nad prowadzonymi działaniami marketingowymi, od monitorowania wyników graczy, po obserwowanie rosnącej popularności marki.
Już ponad 300 milionów osób miesięcznie gra w gry online w aplikacjach na portalach społecznościowych takich jak Facebook. Gry społecznościowe są określane jako jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku gier wideo na całym świecie, dlatego też Stick and Play nie będzie ograniczał się tylko i wyłącznie do działań na polskim rynku – mówi Bartłomiej Gola, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group.
Twórcy platformy przed wyjściem na zagraniczne rynki chcą najpierw dopracować rozwiązanie w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadało ono polskim klientom. Obecnie Stick and Play oferuje 12 silników gier. Koszt skorzystania z silnika zaczyna się od tysiąca złotych. Do tej pory z oferty Stick and Play skorzystały już takie marki jak inPost, tablica.pl, Lenovo czy Nikon.
Dzięki otrzymanej niemal półmilionowej inwestycji oraz wsparciu know how jej twórcy planują jak najlepiej dopracować rozwiązanie by móc zacząć zdobywać pierwszych zagranicznych klientów. Jak działa Stick and Play można zobaczyć oglądając krótki film: http://d.pr/4dQr
źródło: informacja prasowa