SpeedUp Venture Capital Group inwestuje ponad pół miliona w Fanpoint

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Fanpoint to zestaw gotowych mechanizmów, dających możliwość samodzielnego tworzenia zaawansowanych aplikacji na platformie Facebook. Obecnie jest to jedna z najbogatszych platform tego typu w Polsce i na świecie. Dzięki pozyskanej inwestycji jej twórcy planują zdobycie zagranicznych rynków i rozwój

Fanpoint to zestaw gotowych mechanizmów, dających możliwość samodzielnego tworzenia zaawansowanych aplikacji na platformie Facebook. Obecnie jest to jedna z najbogatszych platform tego typu w Polsce i na świecie. Dzięki pozyskanej inwestycji jej twórcy planują zdobycie zagranicznych rynków i rozwój w kierunku rozwiązań SoLoMo.

Aplikacje są świetnym wsparciem dla osób, które mają większe oczekiwania niż standardowe opcje fanpage’a. – mówi Szymon Kowalski, jeden z twórców platformy. Rozwiązania Fanpoint pozwalają organizować konkursy, quizy, oferować kupony rabatowe, wprowadzić grywalizację, generować leady, zamieszczać produkty, oferty, katalogi, prezentować zdjęcia i filmy, a także kreować komunikację na wysokim poziomie w połączeniu z innymi portalami społecznościowymi. – dodaje.

W ofercie Fanpoint znajduje się obecnie 30 gotowych mechanizmów aplikacji podzielonych na 7 grup. Są to aplikacje: konkursowe, rozrywkowe, integrujące, multimedialne, informacyjne, komunikacyjne oraz e-commercowe. Wygląd oraz funkcje każdej aplikacji można indywidualnie dopasować a wybrane z nich posiadają swoją wersję mobilną. Ponadto administratorzy profili mają dostęp do statystyk na temat przebiegu prowadzonych działań.

Platforma działa w oparciu o model abonamentowy. Ceny abonamentów wahają się w zależności od stopnia potrzeb użytkownika oraz czasu dostępu do wybranej aplikacji/ pakietu aplikacji. Klienci mogą również liczyć na pomoc specjalistów Fanpoint w przygotowaniu kampanii z wykorzystaniem oferowanych przez platformę aplikacji.

W najbliższym czasie wspólnie będziemy rozwijać platformę w kierunku rozwiązań SoLoMo, czyli połączenia siły szeroko pojętych mediów społecznościowych z aplikacjami oraz możliwościami jakie daje geolokalizacja. – mówi Bartłomiej Gola, Partner Zarządzający SpeedUp Venture Capital Group. Obecnie Fanpoint wypełnia lukę między API dostarczanym przez Facebooka a użytkownikami nie posiadającymi wiedzy technologicznej. Twórcy platformy mają bardzo dużą wiedzę na temat mechanizmów działania Facebooka oraz sposobów angażowania jego użytkowników. – dodaje.

Twórcami platformy są Szymon Kowalski i Marcin Olejniczak. Zespół, który udało im się stworzyć śmiało można określić jako jeden z najlepszych w zakresie tworzenia aplikacji na Facebooka. Pracę nad aplikacjami na portale społecznościowe zaczęliśmy ponad cztery lata temu. Doświadczenie oraz obserwacje zebrane przez ten czas pozwalają nam tworzyć rozwiązania zarówno funkcjonalne jak i dopracowane technologicznie – mówi Marcin Olejniczak. Dzięki pozyskaniu w ramach inwestycji ponad pół miliona złotych twórcy Fanpoint planują w najbliższym czasie stworzyć platformę do zarządzania działaniami w Social Business, wprowadzić wybrane mechanizmy na inne portale społecznościowe a także zdobyć pierwszych, zagranicznych klientów.

źródło: informacja prasowa