SPINAKER alfa inwestuje w Pricely

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

SPINAKER alfa inwestuje w Pricely

Udostępnij:

Fundusz SPINAKER alfa zainwestował ponad milion złotych w spółkę Pricely, która stworzyła system Promo Optimization – Module Rekomender Promocji. To kolejna inwestycja funduszu, który tym razem wspiera zaawansowane narzędzie typu SaaS do optymalizacji cen dla małych i średnich sieci handlu detalicznego.

Patrząc na dotychczasowe praktyki,  w zdecydowanej większości małych i średnich sieci handlowych, planowanie i zarządzanie akcjami wyprzedażowymi i promocyjnymi opiera się na doświadczeniu i intuicji managerów, rzadziej zaś na mierzalnej wiedzy historycznej. Do analiz stosowane są proste narzędzia, np. powszechną praktyką jest wykorzystywanie Excela i baz danych. Często zdarza się, że zarządzanie akcjami promocyjnymi ma charakter wyłącznie reaktywny w stosunku do działań promocyjnych najbliższej konkurencji, co może świadczyć o braku odpowiednio zaawansowanych narzędzi wspomagających.

Z tego powodu usługi Pricely doskonale wpisują się w istniejącą lukę, oferując oprogramowanie do automatycznej predykcji, konfiguracji, optymalizacji i zarządzania akcjami wyprzedażowo-promocyjnymi, w tym monitorowania wyników w czasie rzeczywistym, tj. od wypracowania rekomendacji przez monitorowanie jej przebiegu, aż do procesów związanych z rozliczaniem promocji już po ich zakończeniu. Celem Pricely jest automatyzacja i nadanie naukowego charakteru procesom, które obecnie są najczęściej wykonywane w sposób ręczny, będąc czasochłonnym rozwiązaniem, opierającym się w głównej mierze wyłącznie na doświadczeniu i intuicji managerów. Produkt, oferowany w modelu SaaS, bazuje na technologiach obliczeń chmurowych oraz wykorzystuje metody sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do modelowania powiązań zwyczajów zakupowych konsumentów z cenami w sklepach. Za sprawą modelowania optymalizowane są wyniki sieci, np. marża całkowita. Algorytmy dostosowują się do różnych strategii wizerunkowych stosowanych przez różne sieci handlowe. Innowacyjne narzędzie wspiera zespół zarządzający cenami w sieci handlowej, oferując bogaty zestaw raportów obrazujących sposób działania cen.

– W naszej ocenie Pricely stworzyła oprogramowanie do automatyzacji procesów biznesowych, oparte na algorytmach uczenia maszynowego dla handlu detalicznego i e-commerce, mające świetlaną przyszłość na tle różnych rozwiązań dedykowanych handlowi. Potrzebę rynkową potwierdzają pierwsze wdrożenia, którymi już dziś spółka może pochwalić się publicznie. Jesteśmy zadowoleni, że środki pieniężne z naszego funduszu, przeznaczone na badania i rozwój nad modułem zarządzania kampaniami wyprzedażowo-promocyjnymi w sieciach handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji cen w takich kampaniach, pozwolą na budowę przewagi konkurencyjnej Pricely, a docelowo wzrost wartości całej spółki – komentuje Tomasz Marczuk, Członek Zarządu Funduszu SPINAKER alfa.

– Poprzez inwestycję SPINAKER alfa, pozyskujemy partnera kapitałowego, który pozwoli zwiększyć potencjał rozwiązania Pricely. A dzięki swoim inwestorom, doświadczonym managerom z branży Handlu Detalicznego, SPINAKER alfa wzmacnia także możliwości dotarcia do sieci handlowych w Polsce i poza jej granicami. System został już z powodzeniem wdrożony u pierwszego klienta, zaś zespół Pricely znalazł się w gronie 11 najbardziej obiecujących startupów technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej w ramach programu PwC Startup Collider 2019 – dodaje Cezary Kosiński, CEO Pricely.

Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.