Grupa Netsprint przejmuje WhitePress. Planuje kolejne akwizycje i sprzedaż usług w Europie

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Po ponad dwóch latach współpracy, Grupa Netsprint zdecydowała się kupić 70 proc. udziałów WhitePress. Na przyszły rok zaplanowała kolejne akwizycje i wejście na zagraniczne rynki. Chodzi przede wszystkim o Europę.

Na zdjęciu: Artur Banach, CEO Grupy Netsprint | fot. materiały prasowe 

Grupa Netsprint zajmuje się tworzeniem platformy reklamowej składającej się między innymi z hurtowni danych i narzędzi content marketingowych. Natomiast WhitePress dystrybuuje treści sponsorowane. W ciągu trzech lat istnienia startupu, jego właściciele zdołali nawiązać współpracę z wydawcami ponad 3 tys. portali. 

Tworzenie strategii i dystrybucja treści 

– Dzięki połączonym z WhitePress siłom będziemy mogli kompleksowo wspierać naszych partnerów biznesowych: z jednej strony wydawców, a z drugiej domy mediowe i agencje interaktywne oraz marketerów bezpośrednich – mówi Artur Banach, CEO Grupy Netsprint. Ich wspólna oferta ma objąć pełny zakres działań content marketingowych: tworzenie strategii, produkcję treści i jej dystrybucję w oparciu o big data. 

Według Pawła Strykowskiego, CEO WhitePress, obie firmy dostarczą klientom unikalny zasięg dystrybucji i wachlarz narzędzi, które pomogą im dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem wartościowych i merytorycznych treści. Na współpracy tej mają również skorzystać wydawcy. Zdaniem przedstawicieli spółki w prostszy sposób będą mogli zwiększyć swoje przychody w obszarze content marketingu. 

Wejście na zagraniczne rynki 

Obie strony transakcji nie ujawniły jej wartości. Wiadomo tylko, że po przejęciu WhitePress nowy właściciel obejmie 70 proc. udziałów spółki. WirtualneMedia piszą, że zakup startupu Strykowskiego nie wiąże się z żadnymi zmianami personalnymi. Do tego nadal ma działać samodzielnie w strukturach Grupy Netsprint. 

Nie jest to jedyna akwizycja, której firma Banach dokonała w ostatnim czasie. Pod koniec listopada informowała o przejęciu 80 proc. udziałów Adrino, polskiej sieci reklamy mobilnej. Ponadto szykuje się do kolejnych zakupów, które mają zostać zrealizowane w przyszłym roku i w tym samym czasie planuje zaoferować swoje usługi na rynkach zagranicznych, głównie w Europie. 

Popularność content marketingu 

W komunikacie prasowym czytamy, że według szacunków BI Intelligence, przychody z reklamy natywnej w Stanach Zjednoczonych stanowią obecnie 56% rynku reklamy display, a do 2021 roku wyniosą 74%. Marketerzy z całego świata wskazują content marketing, jako jeden z czołowych priorytetów na najbliższe 5 lat. Jego popularność wynika między innymi z preferencji pokolenia millennialsów.